• The75

ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3

God kväll

Ligger här i soffan och tittar på tv, idag gick jag in i vecka 21 och har avverkat 50% av tiden och det känns som jag varit gravid en evighet :0)
    Man ska inte gnälla utan vara tacksam vilket jag oxå är men jag önskar tiden kunde gå lite fortare ibland,skulle gladeligen hoppa fram till våren och vecka 34 :0)
    Hur har ni andra det?

• The75

God morgon :)
    Såg när jag läst ditt inlägg AmelieS att jag skrivit fel i inledningen det ska ju stå 29 juni inte juli som jag av någon anledning lyckats skriva.

• The75

God morgon :0)
    Ja min mage och oxå större denna gång och det gick fort BM sa att det oftast blir så om/när man får barn tätt,livmodern har ju varit med tidigare och har redan varit uttöjd tidigare.
    Jag har inte varit sjukare än i vanliga fall bara en gång sedan jag blev gravid och det var i julas och då var jag riktigt sjuk kom knappt upp er soffan :0(
    Ja jag hoppas man orkar jobba till Maj och gärna lite till om möjligt men vi får se ;0)

• The75

God morgon :0)

Jag har ett i landsproblem som jag inte vet hur jag ska lösa! Våra barn kommer ju ganska så tätt vår son kommer inte ha fyllt 2 år ens när han blir store bror så vi kommer behöva en syskonvagn och har bestämt oss för en Urban jungel duo som vi tänkte köpa begagnad, vi har sedan tidigare en bugaboo Cameleon och en Urban jungel singelvagn som vi är jätte nöjda med och en av dom tänkte vi behålla så jag slipper dra omkring på en dubbelvagn hela tiden,jag åker en hel del buss och T- bana så det känns smidigare.
    Och nu har bugaboo släppt en ny vagn bugaboo Buffalo och jag blev kär vill ha den verkar toppen på många sätt men hur ska jag lyckas "övertyga" min man att vi måste köpa en helt ny vagn denna gång oxå . . .
    Hur tänker ni andra när det gäller barnvagn?

• The75

AmelieS Buffalo är bugaboos nya vagn den kom igår :0) ser ut som en blandning av donkeyn och Cameleon.
    Vi har tittat lite på donkeyn oxå men jag vill ha en ren odlad dubbelvagn och en singel, provade och satt sonen i donkeyn men tyckte den kändes lite liten när han hade vinter overall mm på (men den är jätte snygg) fick lite samma kännsla när jag satt sonen i Urban jungel duet den smalare av deras syskonvagna skilde en hel del mellan duo och duet.
    Bugaboo Buffalo är lika bred som cameleon el kanske lite bredare måste kolla tyckte iallafall det var bra oxå för att hjulen var som i donkeyn :0)

• The75

Hej och välkommen :0)

MariavW81 man börjar inte trappa ner förens efter v7 då man gjort vul, tror jag började i vecka 9 denna gång och så håller man på ganska så länge nedtrappningen sker långsamt så kroppen själv börjar producera hormoner den behöver för att bevara graviditeten :0)

• The75

MariavW81 såg att du frågade i Ava tråden om prednisolon det är den medicin som du kommer äta längst den gör så att kroppen inte stöter bort det främmande embryot så sluta inte med den.

• The75

Hej

Vinkan1 var ifrån beställde du vagnen och vad kostade den? Tänkte att dom kanske oxå säljer bugaboo Buffalo alltid bra att kolla runt och jämföra priser :0)

Jag fick låna en bärsjal av en vän men jag tyckte det blev för varmt och det var lite jobbigt att få ner sonen i men detta var en trikåsjal vilken är det du har beställt?

• The75

Tack vinkan1 då ska jag gå in och titta :0)
    Jag tror som du säger att ger man sjalen och chans och övar så kan den nog vara jätte bra :) jag kanske gav upp för lätt ;)

Anv den bl.a. När vi var i Helsingfors när sonen var 2 mån och en hel turistbuss med japanska turister stannade tog fram sina kameror och fotade oss ;)

• The75

God morgon :)

Längtar till ons då ska jag till BM och få lyssna på hjärtljudet för första gången :)
    Jag känner sparkar nu varje dag vilket känns skönt eftersom moderkakan ligger i framvägen även denna gång tog det ett tag innan jag kände något och då blir man/jag lite orolig!
    Är i vecka 22 nu så när vi går till BM denna gång kommer jag få alla tider fram till Bf så då kan man börja bocka av en efter en och om ca 2-3 veckor är det dax för NOTCH UL för att se att blodtillförseln är god till moderkakan och från vecka 34 fick vi göra TUL oxå och jag tror oxå det var kring den vecka el någon efter vi fick datum för snitt :0)
    Nu vill jag att tiden ska gå fort

Svar på tråden ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3