Preimeg skrev 2013-01-31 12:27:30 följande:
Jag jobbar i restaurang här i Spanien och säger inte att jag jobbar mycket utan jag menade mina arbetstider går inte ihop. Jag vill inte skilja mig utan jag bad min fru att vi alla bör åka till Sverige där vi har en lägenhet gratis. Min fru förstår inte att vi kommer att ha det svårt att ta hand om barnen om vi båda jobbar med samma yrke ,så jag tror att det är best att göra något åt den saken, vi kommer ju knappt att kunna vara med barnen under alla lov helger och sommar då vi jobbar som mest i hotell och man får inte ta ledigt, förstår du mig nu? Dessutom har vi rättighet till nästan 700 dagars föreldrarpenning att få ut i Sverige som åtminstone ger mer kvalité en ynka små 15 dagar som jag fick ut per barn här. Jag kan ju inte leva under min frus krav bara för att hon inte vill flytta. Jag har nämligen kontakter i Sthlm och jobb blir inga problem. Vi är som sagt bara mäniskor som ibland måste ta svåra beslut.
Och i det här fallet kanske det svårta beslutet är att få det att gå ihop på nåt jävla vis i samma land som sina barn. Att flytta ifrån sina barn till ett annat land, borde inte finnas som alternativ.