Skilja sig från sina barn som bor utomlands?
Hej
Känner mig total förvirrad och deprimerad.
Jag bor i Spanien med två små barn och fru, men nu har vårat förhållande börja att gå sämre.
Det är så svårt att ta hand om barnen på grund av våra jobb och arbetstider så jag sa till min fru att vi bör ge oss av till Sverige för att få mer kvalité på familjelivet. Min fru är spanjorska och släpper inte tanken på att lämna Spanien , på grund av allt det här har fått mig att tänka om vårat äktenskap kommer att fungera i längden här i Spanien vilket jag tror är ett nej.
Jag vill ju inte skilja mig från barnen, men vet ju att modern kommer att få vårdnaden om barnen. Jag vill ju bara att barnen ska få ett bättre liv och fler möjligheter i Sverige nu när Spanien ligger så dåligt till i krisen.
Skulle vi separera så har jag ingen annan här en mina barn , men då finns ju problemet med mitt arbete som är ett kvälls och helgarbete som är totalt omöjligt att se till barnen.
Ska jag skilja mig och åka hem till Sverige och bara få träffa barnen på semester eller ska jag plåga mig i ett äktenskap som inte längre fungerar på grund av olika syner på livet?
Någon som har uplevt samma situation som jag så får ni gärna ge mig råd.
TACK OCH HEJ!