• colan84

Går snart under! Små barn tätt, någon mer?

Har 15 mån mellan mina barn, och jag är helt slut! Den lilla skriker väldigt mycket, sover typ aldrig. Den stora behöver massa uppmärksamhet med, han är ju en liten kille fortfarande 1,5 år. Vet inte vart jag vill komma... Är bara sååå trött! Min man jobbar hela dagarna och kommer hem vid sex, och då är jag slut och han vill att vi ska umgås som en familj... Han har inget tålamod med den lilla, blir bara irriterad när han skriker, han tar honom ibland i ca tre timmar på natten. Jag har ingen kraft kvar, stackars barn! :/

• Svar på tråden Går snart under! Små barn tätt, någon mer?
  • colan84

Skönt att höra någon som varit i liknande situation. Nej, har tyvärr ingen som kan avlasta. Försöker träffa kompisar varje dag, annars blir jag på dåligt humör och går hemma och tycker allt är pest, fast jag älskar att vara med dem, men det blir sååå tufft! Vill inte vara en bitter mamma.. När blev det bättre för dig?

• colan84

Har varit hos doktorer med hans mage, men de säger bara att det är en mognadsprocess...

Hade ställt honom i kö och ville ha in honom i jan, fanns inga platser, massor i kö och jag är lågprioter, i o m mammaledigheten.

• colan84

Nej, hoppas att jag får plats i höst. Finns ingen plats innan dess.

Snigeln: grattis! Kul! Det blir nog bra, nu är dina andra barn äldre och kommer kunna ge lillen uppmärksamhet, går nog bättre nu än förra gången :)

• colan84

Min yngsta är 6 månader... Jag hade en sån gunga, funkade i början, men sen ville han inte va i den längre när han blev 3 mån. Vet inte vad som hjälper... På kvällarna skriker han som mest, och nätterna..har någon gett Alvedon för magont? Desperat..

• colan84

Har prövat pepticate (mjölkfritt) men utan resultat. Har även prövat med lactosfri Majsvälling, den ratade han ;). Har gett lactulos i någon vecka, men det verkar köra igång magen rätt rejält... Nu kör jag avkok på katrinplommon och blandar med ersättningen, funkar vissa dagar, andra inte? Konstigt!

• colan84

Okej, vad snällt! Vart bor du? Jag bor i Huddinge .

Han gillar tv ibland, när det är som värst sitter jag på pilatesbollen framför tvn :p.

• colan84

Fin blogg! Me herre Gud! fem barn, och jag klagar på mina två! All heder till dig :)

• colan84

Jo då, det rullar på.. Vissa dagar värre än de andra. Han säger att det är mycket på jobbet, ska vara hemma en halv dag i veckan från och med maj är det sagt..

• colan84

Mjoo det låter skönt, skulle gärna ha det så om vi hade råd.. Tyvärr ligger vi på minimum gränsen just nu som det är.. Tack för tipset iaf :)

Svar på tråden Går snart under! Små barn tätt, någon mer?