• colan84

Går snart under! Små barn tätt, någon mer?

Har 15 mån mellan mina barn, och jag är helt slut! Den lilla skriker väldigt mycket, sover typ aldrig. Den stora behöver massa uppmärksamhet med, han är ju en liten kille fortfarande 1,5 år. Vet inte vart jag vill komma... Är bara sååå trött! Min man jobbar hela dagarna och kommer hem vid sex, och då är jag slut och han vill att vi ska umgås som en familj... Han har inget tålamod med den lilla, blir bara irriterad när han skriker, han tar honom ibland i ca tre timmar på natten. Jag har ingen kraft kvar, stackars barn! :/

• Svar på tråden Går snart under! Små barn tätt, någon mer?
  • viseversa

Vet hur det är. Hade 16mån mellan mina två första. Den lilla hade kolik och skrek hela nätterna. Det kändes som det aldrig skulle bli bättre men det blir det. Det gäller att stå ut. Det ÄR jobbigt när dom är så små. Men det kommer bli bättre. Finns det ingen som kan hjälpa dig på dagarna? Eller hålla dig sällskap i alla fall?

• colan84

Skönt att höra någon som varit i liknande situation. Nej, har tyvärr ingen som kan avlasta. Försöker träffa kompisar varje dag, annars blir jag på dåligt humör och går hemma och tycker allt är pest, fast jag älskar att vara med dem, men det blir sååå tufft! Vill inte vara en bitter mamma.. När blev det bättre för dig?

• MalinEddie

Det är inget fysiskt som stör bebisen? Har ni gått vidare med det?

Avskyr CIO-metoder.
  • colan84

Har varit hos doktorer med hans mage, men de säger bara att det är en mognadsprocess...

Hade ställt honom i kö och ville ha in honom i jan, fanns inga platser, massor i kö och jag är lågprioter, i o m mammaledigheten.

• viseversa

När hennes kolik släppte blev det bättre. Men jag kan erkänna att hela första året var jobbigt för oss. Sen blev det bättre och bättre.

• HWR

Det är nästan 18 månader mellan mina barn och yngsta hade också kolik. Herregud, ibland ville jag dela mig i två!!
    MEN, det bliiiir bättre! Nu är tjejerna 18 månader och 3 år och bästa vänner :) En klen tröst mitt i eländet, men det blir bättre!
    Vet du när du får plats för storasyskonet på dagis? 

• Snigeln

Har 16 månader mellan mina. Det började lätta när yngsta var strax över året. Ska få trean vilken dag som helst nu och de andra är 3,5 och drygt 2 år. Undrar hur det ska gå...

• colan84

Nej, hoppas att jag får plats i höst. Finns ingen plats innan dess.

Snigeln: grattis! Kul! Det blir nog bra, nu är dina andra barn äldre och kommer kunna ge lillen uppmärksamhet, går nog bättre nu än förra gången :)

• stina 86

Har 13 månader mellan mina söner och var ensam med dom dygnet runt i stort sett så jag vet hur tufft det är..för mig började det släppa när min yngsta blev 4 månader men det var kämpigt som f-n tills han började gå om jag ska vara ärlig..inte så uppmuntrande kanske men det enda jag i stort sett kan säga är att det blir bättre och att tiden går fort..minns att jag helst ville dela mig själv på två för att ge båda lika mkt kärlek..Men det blir bättre..

Svar på tråden Går snart under! Små barn tätt, någon mer?