Inlägg från: RockingSkåne |Visa alla inlägg
  • RockingSkåne

Köper du kläder på H&M?

Var är kläderna från... låt säga MQ tillverkade? Lindex? Kappahl, Fan tom exklusiva märken och designermärken tillverkas till stor del i Asien!

Jag tycker såhär att om lönerna är marknadsanpassade och att arbetarna behandlas väl är det inga problem. Det är dock oerhört svårt att veta för oss här. Att dem har låga löner tycker jag inte är det mest relevanta!

• RockingSkåne
    power skrev 2013-01-30 18:01:56 följande:
    Man BEHÖVER inte kläder från hm. Det är ju ren idioti.
    Skulle vara
    Rocket Mania skrev 2013-01-30 18:26:05 följande:
    Skrev jag inte att "göra det man förmår"?

Vi har turen att tjäna såpass bra att vi har råd med både ekologisk mat och fadderbarn och att slopa hm.

Men visst. Om du känner dig som någon som skiter fullkomligt i hur resten av jordens befolkning har det och aldrig reflekterar över valen du gör så ja, DÅ är du ego

intressant att veta var ni handlar era kläder? För jag vet ingen butik som endast inhandlar rättvisemärkta kläder. 
  • RockingSkåne
    tjockobbe skrev 2013-01-30 18:38:12 följande:
    Jag tjänar kanske inte såpass bra att jag har råd att handla på MQ eller andra kedjor? Deras kläder passar inte heller min kropp, och tänker inte gå runt o se ut som fan bara för att det är dyrt!!
    Sverige har alla möjliga klasser, välbärgade till urfattiga. Jag är inte urfattig, men jag behöver mina pengar för att överleva.
    Alla kedjor tillverkar i utlandet och främst Asien så det är ett löjligt argument från början. Det är inte så enkelt som att sluta handla i bara en butik!
  • RockingSkåne
    Regnig måndag skrev 2013-01-30 18:51:46 följande:
    Jag tycker om att sy men att få veta tygens ursprung är ett litet helvete, jag antar att det mesta som säljs faktiskt är producerade där.
    Men visst är det så... Är det bättre att ta deras produktion. Kina skulle gå under!
Svar på tråden Köper du kläder på H&M?