Inlägg från: Pimpinellan |Visa alla inlägg
  • Pimpinellan

Köper du kläder på H&M?

Nej,p.g.a den usla kvaliteten. Senaste tröjan jag köpte höll en tvätt. Säger sig självt med det priset att det inte kan vara kvalitet. Inte snyggt heller för den delen.

• Pimpinellan
    YokohamaNr2 skrev 2013-01-30 14:07:54 följande:
    JAg brukade köpa mycket på H&M men de senaste inköpen har faktiskt kvaliten varit riktigt uselt, enkla t-shirtar som det går hål på efter en tvätt osv. Trodde faktiskt vi hade mal ett tag innan jag insåg att det bara var H&M kläderna. Så nej inte mycket längre pga kvaliten

Kan ju inte tänka mig att andra lågpriskedjor har bättre arbetsförhållanden eller är det bättre med KappAhl osv? Bra att det belyses dock och att konsumenter får veta hur det går till. Tror vi är jmånga som har blivit lite förblindade av alla billiga kläder.
    Jag handlar knappt på de andra heller,jag köper mest secondhand och väldigt ofta då märkeskläder. En ny Dahlintop för 25:-,vad sägs om det? Glad Är det tillverkat i bortre asien eller typ Bulgarien är det billigt och oftast dålig kvalitet-jag läser på lappen helt enkelt.
  • Pimpinellan
    Ordis skrev 2013-01-30 14:50:47 följande:
    Det är ett fruktansvärt daltande med barn i västvärlden. Barn mår inte dåligt av att jobba. Ser inte något fel i att barn hjälper till med försörjningen i familjen och ser till att det kommer mat på bordet.

Så du skulle heller vilja att dina barn jobbade tio timmar om dagen från tio års ålder,inte gick i skolan alls,inte lärde sig läsa,skriva,räkna och blev utslitna i kroppen för då daltas det ju åtminstone inte med dem!? Förvånad 
Svar på tråden Köper du kläder på H&M?