Inlägg från: chrissandra |Visa alla inlägg
  • chrissandra

Köper du kläder på H&M?

Det händer men väldigt sällan eftersom jag inte gillar att betala 149:- för en tröja som jag bara kanske kan använda en gång innan den blir ful i tvätten.
    Lindex samma sak, har köpt en top där för 149:- som noppade sig redan innan första tvätten. Det tycker jag är att köpa dyrt.
    Jag betalar hellre 400:- för en tröja som tål att användas och tvättas utan att ändra form och/eller färg. 

• chrissandra

Om man översätter deras lön är det som att de får 3000:-/månad om lägsta levnadslönen är 15000:- här i Sverige.

• chrissandra
    Zayco skrev 2013-01-30 17:27:45 följande:
    Varför låtsasbryr ni er som säger att det är fel att köpa H&M kläder bara för att dom är gjorda i fabriker i bangladesh där barn jobbar? Har ni varit där? Gör ni något åt saken? Nä det tror jag verkligen inte att ni gör. Och sen går ni och äter kött med gott samvete, så är det alltid någon jävel som klagar antingen antipäls, vegetarian eller som du TS. Förstår verkligen inte varför folk låtsas bry sig, när dom egentligen inte gör något för att stoppa det. Det är pinsamt.
    www.naturskyddsforeningen.se/nyheter/vi-gjorde-jatterakan-till-en-skamraka

Toppen med sådana här kampanjer!

Att folk inte förstår hur oerhört stor makt man har som konsument är tråkigt. 
Svar på tråden Köper du kläder på H&M?