• Krafs

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Anonym (nä du) skrev 2013-06-04 15:42:39 följande:
    Haha ja så fort kan man flytta både in och ut, det går i ett nafs, att först stå i kö till en lägenhet och sedan dessutom säga upp lägenheten utan uppsägningstid haha, ja bara i denna bubblan, haha
    Helvete, ordföranden för Mensa sverige är på' t igen.
  • Krafs
    molly50 skrev 2013-06-09 13:19:12 följande:

Med vad? Om jag gillar en kommentar så måste jag väl få göra det. Du kan bara scrolla förbi om det stör dig.
    Men du behöver inte saxa in hela inlägget. Vad är poängen med det? Speciellt när du gör det två gånger och det rör sig om väldigt långa inlägg.

Ingen är nog speciellt intresserad av ditt upvotande. Och fortsätter alla som du, då blir alla trådar oläsbara.

Så sluta. 
  • Krafs

Micke. Du behöver terapi..

Hon kommer ju lämna dig till slut ändå, förstår du inte det? 

• Krafs
    Anonym (bedragen själv) skrev 2013-08-20 08:25:10 följande:
    Nej, jag tror absolut inte hon kommer lämna. Hon har det väl bra som hon har det och resonerar som så att "den som tycker att det inte är bra får göra nåt åt situationen".  Väldigt vanigt sätt att resonera enligt min mening.

Sen när det gäller att TS nog är rädd att vara ensam och hellre är tillsammans med någon av fel anledning. För det första så kan inte en utomstående säga vad som är rätt eller fel anledning att vara tillsammans. Det finns otaliga familjer som är familjer för att man har en bekväm livsstil, har barn tillsammans, är bra vänner, tycker om varandras släkt osv. Vem säger att det är "fel" egentligen? Felet uppkommer först när paret är tillsammans av olika anledningar och inte vet om varandras anledning, skulle jag säga.

Och så det där med att vara rädd för att vara ensam. Den saken förstår jag precis. Jag får fullkomligt panik när jag tänker på att leva ensam resten av livet och jag kan verkligen förstå TS där.
    Sex en längre tid med en annan person innebär att man får känslor. Oundvikligen. Jag vet inte om ett s.k kk-förhållande som har fungerat mer än någon månad.

Det innebär krasst att din fru kommer ta sig en älskare. Efter några stycken kanske hon blir kär och sedan är separationen är faktum.

Och TS har inte gjort något för att försöka förändra detta.
    Ifall hon nu har en enormt hög sexlust, och din är helt obefintlig, så innebär det ju att ni inte fungerar tillsammans.
    Antingen försöker ni lösa problemet tillsammans som ett äkta par, eller så skiljer ni er och ger varandra en ärlig chans på varsitt håll.

• Krafs

Micke, så pga din dåliga självkänsla får din fru köra med dig precis hur hon vill?

Det låter lite som att du försöker behålla lite kontroll genom att låta henne göra som hon vill. Att om hon gör som hon vill, så kommer hon iallafall inte lämna dig. Har jag rätt? 

• Krafs

Men du.. Hur känns det egentligen? Är du inte rädd att hon lämnar dig nu? Att gå på restaurang och dylikt låter ju väldigt mycket mer än att ha en älskare.

• Krafs

Micke, du har ju en precis lika romantiserad tro på att ifall du låter henne göra precis som du vill, så kommer hon stanna. Så är det tyvärr inte.
    Du låter henne glida ur händerna genom att låta henne gå ut och äta middag med sina älskare. Sannolikheten att hon får känslor för någon och lämnar dig är ju överhängande, och du är inte ens intresserad av att slåss för henne.

• Krafs
    Anonym (Stark) skrev 2015-01-17 19:36:43 följande:

Ibland önskar man att Putin kunde invadera det här landet, göra ändringar i kulturen så att vi får mer män i Sverige.

Vilken man accepterar att bli utsatt så som TS och andra skribenter i denna tråd?

Om ens fru är otrogen och ännu värra att hon har en relation som fortgår så är hon inget annat än en hora.
    Örfila upp henne, kasta ut henne ur huset och se till att få vårdnaden om barnen.

Uj, du är rätt förvirrad du. 
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad