• Krafs

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Ts, vi väntar spänt på din uppdatering :)

• Krafs
    Anonym (Mia) skrev 2013-04-28 19:33:43 följande:
    Hej 

Jag har bara läst din Ts och några till av dina inlägg.. Men, kan du inte säga att du vet bara -Att du såg de. Utan  att lägga någon värdering i det eller anklaga osv.. 

Helt lugnt bara, och lägg fram det som om du skiter i det.

Då tar du kanske udden ur spänningen, om det är det som driver henne, så får ni se vad som händer då med henne / Dig / Älskaren..
    Dvs du får en ny utgångspunkt liksom. Så du vet hur du ska gå vidare med det hela.

Härligt nonchalant att ignorera 21 sidor av svar och uppdateringar.
  • Krafs

Tråkigt att du är så naiv. Det kommer inte gynna dig och dina ambitioner i slutändan.
    Du behöver nog ta reda på hur kvinnor fungerar, tror jag.
    Antar att du tror att du kämpar för henne med allt du gör, men i själva verket så kämpar du mot henne och ett eventuellt fortsatt liv tillsammans. Du ger henne inget incitament att stanna kvar och leva ett bra liv med dig.
    Hon vill ha sex. Du är inte intresserad längre (att hon inte vill ha det med dig är ärligt talat upp till dig). Hon får ha en älskare vid sidan om. Och nu ska du flytta ut från er gemensamma villa.
    Det känns som din fru/sambo/whatever får väldigt lite konsekvens i det hela. Och så lär det ju fortsätta.

Jag är ledsen, men detta kommer gå åt helvete för dig om du inte ser till att ordna upp det på riktigt. 

• Krafs
    Anonym (xx) skrev 2013-05-15 08:32:42 följande:
    Och så störde jag mej på "hur kvinnor fungerar" vi fungerar inte likadant allihop som en flock kor.
    Och samtidigt så jämställer du dig med ts fru :)

• Krafs
    Anonym (xx) skrev 2013-05-15 11:15:11 följande:

Nja jag skulle aldrig kunna göra som henne men jag kan förstå henne till viss del, tror jag, eller som jag föreställer mej förstås. Jag menar att slå näven i bordet, vara alfahanne och ställa hårda krav inte skulle hjälpa ett dugg ifall hon har det som jag föreställer mej just nu, jagtror nämligen att hon har fått ett sexliv men inte har det bra och enkelt.
    Ja, förvisso.
    Men samtidigt, hennes väg är ju knappast en lösning. Deras problem började förmodligen långt innan hon var otrogen.

Jag menar inte att han ska vara en alfahanne, jag menar att han bör kräva av henne att ta ansvar för deras relation också. Det är hennes ansvar lika mycket som hans.

• Krafs
    Anonym (xx) skrev 2013-05-25 17:47:25 följande:
    Jag anser inte heller att frun är otrogen nu, när TS vet om det och hon har erbjudit sej att bryta med den andre.
    "man up" är ett dåligt uttryck. Frun har hittat sin sexualitet efter massor av år och det sätter igång grejer hos henne. Det krävs ett stort självförtroende att låta sin partner göra en sån resa, få prova en så stor och ny sak för henne. Det är lika manligt att låta henne göra sin grej ett tag, som att med alla medel ställa ultimatum och tvinga henne att avstå. Då skulle hon bli bitter, nu kan hon välja ts av fri vilja och ha sin sexualitet med sej hem till förhållandet för att på sikt bygga upp ett liv ihop som även innehåller sex.
    Jag tror att många fler förhållanden kunde vara öppna i perioder, och folk kunde vara lyckliga på olika vis, om man inte alltid börjar se det som offer och svin.
    Om TS och frun har ett bra liv om tio år, kommer de kanske se det här mellanspelet som en katalysator, nåt som fick deras förhållande bättre.
    Man kan välja lite själv hur kränkt man blir av olika saker, och om ens fru är en ägodel som inte kan användas av en annan man, av hedersskäl, eller om hon är en egen individ som gärna vill leva ut en sak nu och som ts faktiskt är beredd att låta henne göra. Jag skulle inte göra det, men jag tycker inte det är mesigt utan alternativt och starkt. Men jag hoppas att du inte far illa av det, ts.
    Jag anser däremot att hon är otrogen eftersom hon 1) fortfarande har kvar sin älskare och 2) TS inte vill att hon skall vara med honom, men han vågar inte säga ifrån i rädsla att bli lämnad.

Jag tror inte det handlar om självförtroende och att "låta sin partner göra en sån resa". Det handlar om en rädsla att bli lämnad.

Ts kvinna agerar som att hon inte har något att förlora.. jag skulle bedöma att risken att hon blir förälskad i denne andre man är mycket stor. Och för Ts skull så kommer detta nog sluta i ett krossad hjärta och jag tror nog han kommer förbanna sig för att han inte sa ifrån och visade hur han mådde.

Jag tycker synd om dig, ynkliga karl. "Man up" är verkligen ett klockrent begrepp. Men jag misstänker att du inte kommer att ändra på dig, du vill låta henne köra sitt race med hopp om att hon återvänder, vilket hon inte kommer att göra. Varför skulle hon göra det? Du är ju precis lika grå och trist som innan.

Ta och kämpa lite, för fan. Gör dig själv spännande och intressant. Sitt inte i din etta och stirra in i väggen varje kväll. Håll inte på och snickra på huset och låtsas som att allt är som vanligt. Ta hand om dig och umgås med vänner. Gå ut och roa dig. Renovera dig lite och gör dig intressant..

Jag tycker allvarligt jättesynd om dig.. Agera nu. 
  • Krafs
    Anonym (nä du) skrev 2013-05-30 21:15:38 följande:
    Oj ni är 45 år gamla och alla barnen är redan utflugna säger du!? Underligt också att den här gifta småbarnspappan bara så där kan lämna frun och barnen för att åka på en kryssning med din fru. Väldigt ologiskt! Är inte han rädd för att träffa någon som kan känna igen honom?Som sagt väldigt ologiskt alltihop. Som om den här pappan också står och väntar på ts fru, väntar på något fast han har familj, mer troligt är väl att han vill knulla enbart med frugan din! Men enligt dig så bara väntar han? Nej du!
    Dina argument följer ju inte direkt ett logiskt spår, så vem är du att döma? :) 
  • Krafs
    Anonym (nä du) skrev 2013-05-30 23:07:11 följande:

Inte? Haha! 45 år gamla och ALLA barnen är tydligen utflugna. En gift småbarnspappa som åker helt öppet på kryssning med TS fru. Där ts berättat för den gifta pappan att hon behöver tänka över vad hon vill, samtidigt är han själv gift och har småbarn! Mmmm troligt, väldigt troligt sucker!
    Så du tror du synat TS, för att han påstår att han är 45 och har utflugna barn samt att hans frus älskare följt med på en kryssning, trots att han har familj.

Då tycker jag att du bör försöka finjustera din analytiska förmåga något.

1)
    Om vi säger att TS fick sitt första barn när han var 21 och andra när han var 23, så är alltså barnen idag runt 26 och 24.
    Om TS fick sitt första barn när han var 25 och det andra när han var 27, så är alltså barnen 20  och 18.

Vid båda scenariona så är barnen vuxna och kan vara mer eller mindre utflugna.

2)
    Att hans frus älskare lyckats prestera ett svepskäl för att kunna åka på kryssning låter varken omöjligt eller som ett osannolikt otrohetsscenario. Det finns i det närmaste oändligt med ursäkter och undanflykter han kan hitta på för att ta den resan.
    Sannolikheten att han skulle träffa på någon han eller hon känner på kryssningen låter också osannolikt. Även fast de skulle bo i närheten av någon storstad vid kusten.

Tycker du fortfarande det känns som ett troll?

• Krafs
    Anonym (nä du) skrev 2013-05-30 23:07:11 följande:

Inte? Haha! 45 år gamla och ALLA barnen är tydligen utflugna. En gift småbarnspappa som åker helt öppet på kryssning med TS fru. Där ts berättat för den gifta pappan att hon behöver tänka över vad hon vill, samtidigt är han själv gift och har småbarn! Mmmm troligt, väldigt troligt sucker!
    Jag kan tillägga att jag känner ett par som båda är 43 och har 3 utflugna barn. Räkna lite på det.
  • Krafs
    Anonym (nä du) skrev 2013-05-31 15:35:35 följande:

Skrämmande!
    Jag tror du föll lite på eget grepp där ;)

Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad