Anonym (xx) skrev 2013-05-25 17:47:25 följande:
Jag anser inte heller att frun är otrogen nu, när TS vet om det och hon har erbjudit sej att bryta med den andre.
"man up" är ett dåligt uttryck. Frun har hittat sin sexualitet efter massor av år och det sätter igång grejer hos henne. Det krävs ett stort självförtroende att låta sin partner göra en sån resa, få prova en så stor och ny sak för henne. Det är lika manligt att låta henne göra sin grej ett tag, som att med alla medel ställa ultimatum och tvinga henne att avstå. Då skulle hon bli bitter, nu kan hon välja ts av fri vilja och ha sin sexualitet med sej hem till förhållandet för att på sikt bygga upp ett liv ihop som även innehåller sex.
Jag tror att många fler förhållanden kunde vara öppna i perioder, och folk kunde vara lyckliga på olika vis, om man inte alltid börjar se det som offer och svin.
Om TS och frun har ett bra liv om tio år, kommer de kanske se det här mellanspelet som en katalysator, nåt som fick deras förhållande bättre.
Man kan välja lite själv hur kränkt man blir av olika saker, och om ens fru är en ägodel som inte kan användas av en annan man, av hedersskäl, eller om hon är en egen individ som gärna vill leva ut en sak nu och som ts faktiskt är beredd att låta henne göra. Jag skulle inte göra det, men jag tycker inte det är mesigt utan alternativt och starkt. Men jag hoppas att du inte far illa av det, ts.
Jag anser däremot att hon är otrogen eftersom hon 1) fortfarande har kvar sin älskare och 2) TS inte vill att hon skall vara med honom, men han vågar inte säga ifrån i rädsla att bli lämnad.
Jag tror inte det handlar om självförtroende och att "låta sin partner göra en sån resa". Det handlar om en rädsla att bli lämnad.
Ts kvinna agerar som att hon inte har något att förlora.. jag skulle bedöma att risken att hon blir förälskad i denne andre man är mycket stor. Och för Ts skull så kommer detta nog sluta i ett krossad hjärta och jag tror nog han kommer förbanna sig för att han inte sa ifrån och visade hur han mådde.
Jag tycker synd om dig, ynkliga karl. "Man up" är verkligen ett klockrent begrepp. Men jag misstänker att du inte kommer att ändra på dig, du vill låta henne köra sitt race med hopp om att hon återvänder, vilket hon inte kommer att göra. Varför skulle hon göra det? Du är ju precis lika grå och trist som innan.
Ta och kämpa lite, för fan. Gör dig själv spännande och intressant. Sitt inte i din etta och stirra in i väggen varje kväll. Håll inte på och snickra på huset och låtsas som att allt är som vanligt. Ta hand om dig och umgås med vänner. Gå ut och roa dig. Renovera dig lite och gör dig intressant..
Jag tycker allvarligt jättesynd om dig.. Agera nu.