Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad
Kanske är dags för en uppdatering Micke?
Kanske är dags för en uppdatering Micke?
Ok...en uppdatering alltså.
Vi är skilda nu. Något som väldigt många här har propsat på ett bra tag. Och nu är jag där. Skillsmässan blev klar för någon månad sedan och processen drog ut på tiden. Mycket pga oklarheter i hur mitt företag skulle värderas. Utan att gå in på för mycket detaljer så är det knepigt att värdera en verksamhet som utöver befintliga tillgångar i form av anläggningar, material, finansiellt resultat även sitter med ingågna avtal som kan generera en vinst som varierar beroende på en mängd faktorer.
I alla fall...
Min föredetta fru behöll huset, båten, en av bilarna samt en semesterbostad i Spanien. Det var det som krävdes för att jag kunde behålla företaget intakt utan att behöva sälja det för att få loss pengar. I överenskommelsen ligger även att jag skall slutföra en större påbörjad utbyggnation av huset. Det är omfattande markarbete och kommer att sluka en hel del kapital. Jag kommer att klara av det genom avkastningen ur bolaget men samtidigt kräver det att jag lägger ännu mer tid i verksamheten för att generera denna vinst. Jag har jobbat 16 timmarsdagar de senaste månaderna och kommer nog så att göra ett år framöver. Minst.
Hur jag mår? Jag känner inte efter. Jag hinner inte..och vill inte.
Jag arbetar 16 timmar (äter under tiden). Jag sover 6 timmar. Och försöker träna 1-2 timmar för att kroppen skall orka och hålla ihop.
Nu när jag inte längre kan (får) leva för min fru så har jag bara mina barn att leva för. Tyvärr träffar jag dom inte så ofta som jag skulle vilja. Dom är ju vuxna med sina karriärer och förhållanden. Men det som driver mig nu är att generera finansiell bas för att slutföra byggnationen samt att forma en verksamhet som blir en ekonomisk plattform och trygghet för mina barn och ev kommande barnbarn. Jag hade gärna angagerat mig i någon frivillig stödverksamhet. Jag gjorde ju det tidigare ett tag. Men jag har tyvärr inte tid med det nu.
Det, i all korthet, är läget just nu. Nu måste jag ägna mig åt jobbet igen.
Kikar kanske in här igen senare.
Jag känner att jag kanske skall förtydliga en sak vad gäller min tidigare fight för att hålla kvar i förhållandet. Ni har ju alla förstått att hon var mitt livs centrum. Min kärlek. Mitt allt.
Visst har jag rent intellektuellt förstått att hon höll på att glida mig ur händerna. Men jag hade i alla fall drömmen kvar.
Nu har jag inte ens den längre.
Det är väl därför som jag envist vägrade ge upp. Kanske en liten möjlighet till förklaring till mitt beteende.
Skönt att höra att du börjar släppa taget. Det är en väldigt resa du gjort och enligt mig på någon som inte förtjänar det. 4 år är en lång tid och jag tycker att det är dags att du börjar tänka på dig själv nu.
Jag fattade inte det där med att du ska bygga färdigt kåken efter skilsmässan? Varför skulle du, frivilligt, göra det till en människa som behandlat dig som hon gjort?
Micke, förlåt men jag skulle tro att din exfru skulle tycka bättre om dig om du stod på dig och inte lät dig utnyttjas. Mitt ex var lite som du och jag tyckte sämre om honom och var arg på honom för att han lät sig "utnyttjas" och inte ställde krav och hade gränser.
Ta tillbaka din värdighet, satsa på dig själv och ta tid till dig själv så du kan börja må bättre. Man kan inte ha en vettig kärleksfull relation med andra innan du respekterar och älskar dig själv.
Till er som undrar hur jag mår idag.
Jag har funderat ett tag på vad jag skall skriva här och hur mycket jag skall berätta men jag insåg att det skulle bli att vältra mig i självömkande.
Jag lever väl inget speciellt roligt liv - jag kan väl i alla fall säga det. Och låta det stanna där.
Tycker det är så himla tråkigt att läsa att du inte mår bra! Det är givetvis normalt, men av din tråd att döma verkar du vara en väldigt snäll och fin man och förtjänar absolut ett bättre liv än att gå runt och må dåligt. Hoppas du har någon att prata och bearbeta allt med, hoppas tiden läker dina sår och hoppas att du en dag står stabilt igen. Livet är för kort... :)
Beklagar att du känner det så, Micke. Svårt att navigera rätt efter en sådan här omtumlande resa som pågått så länge.
Hoppas att du kan finna några ljusglimtar och att du snart hittar rätt i dig själv igen.
Att återerövra sig själv efter ett nederlag brukar ge en ny energi och en ny plattform att stå på.
Önskar dig allt gott.
Micke, hur känns det nu? Börjar du se ngt ljus i tunneln? Är det bättre mellan dig och din ex-fru?