Inlägg från: Anonym ("Micke") |Visa alla inlägg
  • Anonym ("Micke")

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

vildsvin45 skrev 2015-01-19 10:21:33 följande:
    Som sagt, när det kommer fram och blir officiellt är väl risken mycket stor att det blir en skillsmässa, jag menar, varför ska hon ha dej dej kvar som nåt slags bihang när hon får allt av älskaren?
    Undrar om han oxå lever i en relation?
    Det behöver väl inte alls nödvändigtvis bli skilsmässa om och när det kommer ut? Hon får sex från sin älskare. Allt annat från mig.

Han är singel vad jag förstår. Min fru har sagt att hon undviker stadgade män numera.
  • Anonym ("Micke")
    puss skrev 2015-01-19 12:50:09 följande:
    Och vad får du?
    Eh...vad menar du?
  • Anonym ("Micke")
    puss skrev 2015-01-19 17:20:54 följande:
    Hon får sex av sin älskare och allt annat av dig.

Vad får du?
    Tvåsamhet. Partnerskap. Vänskap. Det är väl värt en hel del?
  • Anonym ("Micke")
    puss skrev 2015-01-20 16:10:42 följande:
    inte om det kostar ens självrespekt. vänskap och tvåsamhet kan man få av andra. och det är ju ett jävla uselt partnerskap som går ut på att HON få "allt av dig", det låter inget vidare rättvist.  
    Håller inte med (som ngn också sa ovanför här). För det första så anser jag att den vänskap och tvåsamhet som man får från sin livskamrat inte kan jämföras med motsvarande från riktigt goda och nära vänner. Hon får ju inte heller allt av mig. Hon får inte ut något sexuellt från mig (har nog aldrig fått). Så om guldvågen skall fram och det skall mätas så väger det nog rätt jämnt.
  • Anonym ("Micke")
    puss skrev 2015-01-21 16:53:15 följande:
    Jaså? Det är ju du som känner dig lurad. Har du inte mer vett än att du accepterar att leva på det viset kan jag bara säga have it your way.
    Varför den otrevliga tonen?
  • Anonym ("Micke")
    vildsvin45 skrev 2015-01-24 11:28:19 följande:

Micke! vad vet du om din frus älskare, har han ett förhållande där hans fru lever i samma förhållande som du kanske?

Spiken i kistan tycker jag att det blev när hon drog iväg med älskaren nä du skulle opereras och när hon firade nyår med honom, tycker faktiskt att det är helt respektlöst både mot dej o era barn.
    Undrar vad barnen kommer att tänka när allt kommer fram, morsan skiter helt i deras far.
    Tror att det är bara en tidsfråga innan ert förhållande rasar ihop.
    Dom har varit ihop länge gjort en hel massa saker tillsammans som man normalt gör med den man är tillsammans med.
    Är lite förvånad att era vänner inte har "skvallrat" om deras förhållande

Jag har funderat lite på det här med att så många här har hakat upp sig på om och när vi skall berätta det här för våra (vuxna) barn. Om att min fru har en älskare. Det är ju en älskare hon har och inte en fast relation men en extra make. Varför skulle vi involvera våra barn i hennes sexliv?

Vänd på steken. När män har haft älskarinnor (med fruns medgivande av olika anledningar). Tycker ni även här att detta är något som självklart skall tydligt deklareras för barnen? Har dom nåt med det att göra?

Jag tycker inte det. Lika lite som vi har att göra med deras (vuxna) sexliv.
  • Anonym ("Micke")
    molly50 skrev 2015-01-27 21:17:25 följande:
    Det är väl inte frågan om att ni ska berätta för era barn om din frus sexliv.
    Utan det handlar om att din fru går och ljuger för dem om sitt liv vid sidan av ert och tvingar på samma gång även dig att ljuga för barnen.
    Din fru är ju dessutom ganska öppen med sin älskare och risken med det är ju att era barn ,eller någon annan som känner er och dem, får se dem tillsammans.
    Och hur tror du att det blir då om era barn får veta att ni har ljugit för dem under ett längre tag?
    Det handlar alltså inte om att ni utelämnar era sexliv för barnen utan om att ni ljuger för dem.
    Om det är någon som barnen ska kunna känna att de kan lita på så är det väl er.
    Hej Molly50
    Nu går ju inte min fru och ljuger vitt och brett direkt. Vi får nog ta och nyansera bilden lite. Det samma gäller även mig. Sen är hon inte öppen med sin älskare heller. Visst....hon gjorde bort sig för ett tag sedan när hon hamnade på en restaurang med mannen och då träffade några av våra gemensamma bekanta. Men efteråt har hon ju ångrat det och vill inte att något liknande skall inträffa igen. Risken finns ju alltid men hon försöker minimera den. Hur det var med den där kryssningen skall jag inte gå in på i detalj men jag kan ju säga att det inte var en kryssning som utgick ifrån området där vi bor. Däremot inte sagt att det är 100%-igt säkert att inte springa på någon. Men inget är 100-igt.
  • Anonym ("Micke")
    Flickanx2 skrev 2015-02-02 16:33:39 följande:

Alla har sin rätt att leva sina liv sm de själva vill. De äger rätten till det.

Inga, inte ens de vuxna barnen ska behöva ta del av deras val av liv.

Ta den rätten, det borde alla göra oavsett hur man nu väljer att leva det.

• Anonym ("Micke")
    molly50 skrev 2015-02-06 19:30:51 följande:
    Jag tucker också att man ska vara ärlig mot sina barn. Men man kan ju undanhålla detaljerna,så att säga.
    Barn är inte dumma. De märker ju om föräldrarna mår dåligt av någon anledning så det är inte alltid det går att undanhålla saker för dem i längden,i alla fall.
    Vill ju mena att det är det vi gör. Undanhåller detaljerna som du säger. Sex. Allt annat är vi öppna med.
  • Anonym ("Micke")
    Anonym (xx) skrev 2015-02-09 08:27:07 följande:

Men, helt utan att raljera och göra mej lustig ; varför i hela friden skulle vuxna barn behöva veta att det "finns en tredje man som mamma träffar då och då " ? Micke drog en vit lögn vid nyår , han är inte tvingad att ljuga och har alla möjligheter att avsluta sitt äktenskap den minut han vill. Likaså frun. Dom vill inte det !

Man kan inte tala om för vuxna barnen att mamma är borta med en älskare fast det är ok, utan att dra hela bakgrunden och det dåliga sexlivet. Klart att ungarna blir upprörda och generade och tar ställning. Man ser inte sina föräldrar som sexuella varelser när man är ung vuxen.

Troligen är det svårsmält för dom att mamma behöver sex och att pappa inte vill ha det, så det låter helt fel att tvinga på dom den överinformationen.

Jag antar, utan att veta, att par som har helt vita äktenskap eller är swingers, inte redogör för detta inför sina barn. Om man har vilt sex med sin man när barnet ringer så att man ringer upp senare, så säjer man att man var i duschen. Vit lögn för att inte klampa över gränsen för integritet.

Tack! Det går nog inte att säga det bättre än du gör.
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad