Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad
Har förmodigen frågat tidigare men som sagt, tråden är lång.
Har du visat din fru de är tråden?
Återigen, dina barn vet ännu ingenting?
nej
Har förmodigen frågat tidigare men som sagt, tråden är lång.
Har du visat din fru de är tråden?
Återigen, dina barn vet ännu ingenting?
Var inte så benägna att tillskriva Micke egenskaper eller känslor utifrån hur ni själva skulle ha reagerat!
Jag själv tror att
Micke inte är så ledsen
Micke skulle kunna må bättre, om vissa saker förändras, men hans liv är helt rimligt bra redan nu.
Micke skulle kunna återfå lusten till sex men det skulle kräva omorientering av alla inblandades önskningar och vilja. Det är kanske orimligt.
Jag tyckte jag såg två eller tre inlägg av Micke som gav en komplettare och troligare bild av möjliga framtiden, men sen försvann dom.
Ångrade du dem, Micke?
Funderar på ifall Mickes tragiska berättelse rymmer en annan historia där hans hustrus berättelse kanske skulle låta helt annorlunda...?
Micke har ju beskrivit det som att hustrun tappade lusten till sex med honom, men sedan återfann lusten till sex men med andra män.
Men min tanke är att dom kanske aldrig var särskilt kompatibla eller synkade i sexet och att avsaknaden av sexlust hos hustrun, kanske handlade om att man helt enkelt tände på olika saker...
Vill inte strö salt i såren, men kanske har hon långt innan hon blev påkommen tillfredsställt sina sexuella behov med andra män på sidan om, men fortsatt i relationen med Micke av andra orsaker...
En sak som får mig att fundera är hur Micke beskriver att hans hustru tog med älskaren i möten med deras gemensamma bekantskapskrets, och hur reaktionerna kring detta blev i denna tråd.
Hustrun framställs som okänslig och rent av grym, men kanske kan man här ana en annan bild av Mickes äktenskap än den som Micke beskrivit.
Varför reagerade inte vännerna, var det så att alla andra utom Micke såg älskarens närvaro som något naturligt utifrån deras bild av deras äktenskap...
Kan inte Mickes brist på reaktion och till synes totala accepterande av situationen som han befinner sig i även vissa på en oförmåga till förändring och utveckling som kanske är just en förklaring till att hans hustru sökt sig till andra män...
Att hon presenterade älskaren för den gemensamma bekantskapskretsen tycker jag tyder på att hon inte enbart söker sex, utan att det även kan handla om en emotionell närhet som hon saknar i sitt äktenskap med Micke.
Hej...tänkte bara säga god jul till alla er som följt tråden. Hoppas att ni får en avkopplande och skön helg
Detsamma Micke, antar att vi på något sätt höras på det nya året.
Liten undran, era barn fortfarande ovetande?