Anonym (Vad?) skrev 2014-11-13 09:54:31 följande:
Fast du skriver i det inlägget att det var en kemisk reaktion mellan din fru och den pappa hon hade en affär med. Alltså att den var begränsad till just honom.
Nu verkar det vara så långt i från det som det bara går i och med att hon aktivt har letat upp en annan älskare. Det vill säga inget som uppstått spontant.
Hon letar alltså hellre upp någon för det uttryckliga sexandets skull än att ha det med dig.
Korrekt
Jag vet att du säger att du inte vill ha sex något mer för den ångesten och det måendet vill du inte ha men jag läser helt enkelt att du blivit nedbruten och accepterat situationen för att undvika mer plågor, inte att du gillar den.
.
I det stora hela - korrekt
Genom hela din tråd ser jag en kuvad äkta man som gång på gång fått avstå det mest basala i ett förhållande för att sedan se den älskade ge sig till någon annan. Det känns som ett misshandelsförhållnade (vilket jag tycker att det är) där den misshandlade parten säger att det är ok. Misshandlaren slår bara om den misshandlade gjort något fel, så den ska inte göra något fel så är allt bra.
Så ser inte jag det men jag kan ju inte styra över andras tolkningar och analyser. Om jag sa ifrån så skulle hon sluta direkt - men jag vill inte ta ifrån henne något som berikar hennes liv.
Sagt det förut och säger det igen, du borde verkligen prata med någon professionell enskilt, och med professionellt menar jag inte den familjeterapeut ni stötte på tidigare. Hon kan inte ha haft alla bestick i lådan med tanke på de råd hon gav.
Hon hade möjligen inte alla bestick i lådan. Men jag ser inget värde i att prata med någon terapeut över huvudtaget. Vad skall en sån säga, göra, föreslå, bidra med? Vad skulle jag tjäna på att sitta och älta det här för någon mot betalning? Visst....det är alltid bra med att få släppa ut lite tryck någon gång...men jag gör ju det här i tråden istället. Det ger mig en viss lättnad. Och visst...jag utnyttjar kanske er, snål som jag är.