Inlägg från: OroligInförGraviditet |Visa alla inlägg
  • OroligInförGraviditet

Mjölkstockning!

Tar hela historien från början... Den 18e föddes världens finaste lilla Rasmus! Tog inte bröstet, fick till slut en vårtnapp som han klarade av att suga från. Yes!! Trodde ja.... Han tar fel grepp vilket slutade med att bloden sprutade ur vårtorna! :( hyrde en bröstpump så han fick mat på så vis och brösten fick läka. Gjorde ett nytt försök men jag fixar inte smärtan när han suger, förlossningen va ju en baggis jämfört me detta... Pumpade och gav i flaska. Helt plötsligt ligger jag i feber och nästan ingen mjölk kommer. Vad gör jag? Hur ofta ska jag pumpa för att lösa stockningen? Hur hög feber innan jag söker vård? Har gett upp amning helt och hållet och kommer fortsätta med ersättning, hur gör jag då för att stoppa mjölkproduktionen? Tacksam för alla svar!! Vill dock inte få några kritiska kommentarer om att jag ger upp, jag gör det både för min och lillemans skull. Mår hellre bra med en nöjd bäbis än går runt och blir ledsen och frustrerad vilket gör att han blir frustrerad! Mvh Ronja

Svar på tråden Mjölkstockning!