• Lisastina

Hur fan blir jag kvitt dessa förbaskade jävla skit finnar + ärr

Hej ts, det låter jobbigt!

1.  den kräm som funkar bäst är Aberela. (fö den enda kräm som på riktigt förhindrar rynkor) De måste dock skrivas ut av läkare. Man måste dock vara uthållig, dvs i kanske två månader innan man ser resultat. 

2, Jag testade antibiotika - tremånader kur med låg dos. Men det gick tillbaka väldigt snabbt efteråt. Testade två ggr. innan jag gick vidare till:

3. Roacutan. Detta skrivs bara ut om man lovar att inte bli gravid (är du tjej?) för den ger så allvarliga fosterskador. 
    Det är vansinnigt starkt men de flesta behöver bara ta det en gång i livet. Jag blev av med min akne helt.

4. Har du utrett att du inte har mjölkproteinallergi? Det kan ge acne eller kraftigt försvåra en annars måttlig acne. På riktigt, kolla det!  

5. Acne har ofta ett samband med att det är obalans mellan de olika könshormonerna. Killar med överskott av testosteron har mer acne och tjejer som har fel proportioner mellan östrogen och progesteron kan få akne. Det finns andra tecken på detta också , du får kola lite på nätet. 

Svar på tråden Hur fan blir jag kvitt dessa förbaskade jävla skit finnar + ärr