Humlan88 skrev 2013-01-27 21:49:03 följande:
Nu är jag så jävla trött på mina finnar så jag tro jag spyr.
De försvinner ALDRIG, är ju 24 år nu och fortfarande massa acne, + ärr efter dom.
Har provat att käka medicin med den hjälpte inte.
Nu söker jag efter tips och råd.
Hur fan gör jag?
Har ni nåt knep?
Tips på bra ansiktskräm?
Hur får jag bort ärren (har ej råd med laser lr nåt sånt)
Nån dunder ansiktsmask?
ALLA tips för finare hy är välkomna (bara de inte kostar multum)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-27 21:49
Bästa ansiktstvätten?
Jag har haft problem sedan 15, är 22 nu. Har också problem med ärrbildning. Jag tog orala antibiotikatabletter i ca 16-17 års ålder som bara hjälpte tillfälligt. Jag har gått på p-piller och jag upplevde stor skillnad med yasmin(till det bättre), dock kan jag inte gå på p-piller längre av olika anledningar och när jag slutade för ett par år sedan blev problemen värre. Har testat de flesta krämer men utan något särskilt bra resultat. Nu har jag fullt med ärr på kinderna.
I höstas fick jag utskrivet en kräm som heter Epiduo och den har givit ett gott resultat utan några biverkningar. Jag är inte helt bra, men det är ändå stor skillnad och jag har även gått till en hudterapeut som tömmer porerna var 4-6 vecka sedan i höstas. Jag har alltid haft känslig hud, det har jag vetat om men har använt olika "milda" märken men enligt henne är dessa ändå uttorkande ( jag använde då serien från Euserin) och hon förklarade att eftersom jag hade torr hud så kompenserad huden genom ökad talgproduktion. Så nu använder jag en eterfuktande kräm som jag köper av henne, som är lite fetare och för känslig hud (ser inte fet ut i ansiktet efter aplicering).
Så mina tips är framförallt, gå till hudläkare om du inte redan gjort det. Vidare tips:
1. Epiduo
2. En bra återfuktande kräm
3. Ta ansiktsbehandlingar om du kan, annars rådfråga iaf en hudterapeut om bra ansiktsprodukter som är anpassade efter din hudtyp.
4. P-piller (yasmin är bäst mot acne)