Inlägg från: KimPossible |Visa alla inlägg
  • KimPossible

Vid vilken ålder "brukar" man sluta "natta" sina barn?

Tja, jag har just "nattat" vår 16-åring. Flört

Skämt åsido, han vill gärna att man kommer in och säger god natt när han ligger i sängen, småpratar lite om ditt och datt, kramas och säger puss puss, ses i morgon. 

Hans sex år yngre bror är inte alls så. Han har sedan tidig ålder helt sonika sagt god natt och själv gått och lagt sig. Om han inte helt sonika somnat där han är. Han har aldrig varit förtjust i godnattsagor, sånger eller småprat innan läggdags. Är han trött så vill han sova pronto.

Så ser det ut och har det sett ut här, hos andra ser det helt annorlunda ut. Det är så otroligt individuellt och väldigt mycket upp till det enskilda barnet.

• KimPossible

Asch, skickade för tidigt.

Ts, det kanske är så att dina bonusbarn behöver den där extratiden med sin pappa? Jag tycker absolut inte att de är för stora för att få en lång godnattstund, speciellt inte om de bara bor vv (det kanske de inte gör?).

Min erfarenhet är att tar det lång tid att få barn att sova, så beror det antingen på att barnen behöver ventilera något, behöver ens närhete eller är lite extra gosiga av någon anledning, eller så att barnen helt enkelt läggs för tidigt, när de inte är trötta. 

Svar på tråden Vid vilken ålder "brukar" man sluta "natta" sina barn?