Inlägg från: MalinEddie |Visa alla inlägg
  • MalinEddie

Vid vilken ålder "brukar" man sluta "natta" sina barn?

Är "natta" samma sak som att vara närvarande när barnet somnar? Att vara tvungen att ligga/sitta bredvid för att barnet ska somna tryggt?

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    ummabdilleh skrev 2013-01-25 21:03:57 följande:

undrar jag med
    Ja, det skulle vara intressant att veta då jag tycker att det är en viss skillnad. Vi läser, pratar och myser med våra barn varje kväll som en del av vår nattning men de somnar utan oss närvarande.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    ummabdilleh skrev 2013-01-25 21:23:30 följande:
    den typen av nattning tycker jag ar bra som ni gor.) det ar mysigt for barnen att prata lasa sagor och sant, sen i en viss alder kan de absolut somna utan man ar dar, fast man fortsatter ga in och prata med dom m.m
    För oss passar det bra. De har inget behov av att vi ska ligga/sitta bredvid eller vara närvarande på annat sätt i deras rum när de är redo att sova. Den biten fixar de själv. Vill de något ropar de givetvis eller kommer upp. De är 4 och 5 år men så här har vi haft det i några år nu. Stunden innan de är redo att somna viktig för oss alla med bokläsning, prat och mys och jag hoppas vi får hålla på ett tag tillGlad
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Kinley skrev 2013-01-25 21:45:17 följande:
    Med nattning så menade jag inte att man stannar tills att barnet sover men de kanske inte kallas att natta då.
    Ja, jag vet inte. Någonstans känner jag att det är skillnad på att inte kunna och inte vilja somna utan en förälder närvarande när det kommer upp i åldrarna. Trivs alla inblandade ser jag inte var problemet ligger?
    Avskyr CIO-metoder.
Svar på tråden Vid vilken ålder "brukar" man sluta "natta" sina barn?