• Sisisisi

Vilken bilstol? Jag blir tokig...

Jag skulle byta till twoway! Den kan ta väldigt liten plats i bilen så den passar nog bra i V50. Vill du ha en mer ombonad stol så kolla på axkid minikid.

• Sisisisi
    Rexona skrev 2013-01-28 11:25:45 följande:
    Kunde inte ha two-way då den var för liten även den till sonen samt trångt i bilen...

Ska åka till bilia senare idag och kolla utbudet. Men OM man nu skulle införskaffa en bilstol från 15-36kg för lite senare, så undrar jag hur fästes en sån? Har den också förankringsband? Eller är det bara att den sitter på sätet och sen bältet på? Låter kanske lite korkat... Men som sagt, först åka till bilia och kolla deras stolar 
    Twoway är den rymligaste stolen! Att dte är lite trångt för benen gör ingenting. Bilia har väl inte så stort utbud? Du kan testa en maxway i mitten, får den plats kan ni få jättemycket benplats.

En bältesstol ställer man bara på sätet och knäpper fast med bilbältet. Har man isofixväljer man med fördel en sån stol, då klickar man bara fast stolen så sitter den alltid fast, annars bör man ju bälta fast stolen när man åker utan barn.

Men låt hellre barnet sitta lite trångt med benen än vänd framåt så tidigt. 
  • Sisisisi

Är du säker på att det var twoway ni prövade? Den är betydligt större än freeway och blir urvuxen först vid 120 cm... I TW kan barnet sitta i skräddarställning eftersom den har så låga sidor.

• Sisisisi

Kan ni stänga av airbagen och montera stolen i fram? Lutar man stolen mycket tar den bara mer plats, men man kan flytta den längre ut på sätet, men det är ju svårt i en så liten bil som v50... Hur går det med övertalningen att byta den till xc90?

Svar på tråden Vilken bilstol? Jag blir tokig...