• Rexona

Vilken bilstol? Jag blir tokig...

Min lille son blir tre i mars och har nästan växt ur sin bilbarstol en britax freeway. Hur jag än sätter den i bilen så sitter stackaren med benen åt sidan eller med knäna upp i hakan. Han klagar att han sitter läskigt.. Vilken bilbarnstol skulle passa bättre? Vi har en volvo v50 och han sitter bak vid fönstret för lillasyster sitter vid andra dörren i babyskydd... En vi känner med ett barn i exakt samma ålder har bytt till framåtvänd 15-36 kilo, men jag vill helst inte att han sitter framåt så tidigt.. Sonen väger 17,5kg.

• Svar på tråden Vilken bilstol? Jag blir tokig...
  • cosinus

Britax two-way ska vara den som barnen kan sitta längst i enligt många. Dock passade den stolen jättedåligt i den förra bilen vi hade så den gjorde vi oss av med.

Vi som har rätt små och korta barn har kunnat ha dem bakåtvänt till 4 år i en acta-graco-duoflex. De har suttit jättebra och det enda jag inte gillar med den stolen är att jag får ett psykbryt varje gång jag ska ändra bälteshöjden eller tvätta klädseln :)

• Sisisisi

Jag skulle byta till twoway! Den kan ta väldigt liten plats i bilen så den passar nog bra i V50. Vill du ha en mer ombonad stol så kolla på axkid minikid.

• Rexona

Tackar för svaren! Men kan man åka till typ barnens hus och testa vilken som skulle passa?Eller måste man köpa först?

• cosinus
    Rexona skrev 2013-01-25 18:17:47 följande:
    Tackar för svaren! Men kan man åka till typ barnens hus och testa vilken som skulle passa?Eller måste man köpa först?
    Man brukar få prova stolen i bilen.
  • pigglet
    Rexona skrev 2013-01-25 18:17:47 följande:
    Precis så gör man. Tar med bil och barn och så får man låna olika stolar och prova hur de sitter i bilen. Perfekt!
  • Rexona

Åh, tack så jättemycket! Får bli att åka kanske senare och prova!

• Bella2012

barnens hus kommer att ha babykväll 30/1 med bra erbjudande på bla bilstolar.
    kanske värt att kolla in:) 

• Rexona
    Bella2012 skrev 2013-01-26 09:33:42 följande:
    barnens hus kommer att ha babykväll 30/1 med bra erbjudande på bla bilstolar.
    kanske värt att kolla in:) 
    oj, tack så mkt för hjälpen! Då kanske man ska vänta tills dess

• Bella2012

Gäller i nedan butiker:

Välkommen att besöka någon av våra butiker! 
    BORLÄNGE, GÄVLE, GÖTEBORG Sisjön, HAPARANDA, HELSINGBORG, KARLSTAD, LULEÅ, MALMÖ Burlöv, MALMÖ Svågertorp, PITEÅ, SKELLEFTEÅ, STOCKHOLM Arninge, 
    STOCKHOLM Barkarby, STOCKHOLM Bromma, STOCKHOLM Haninge, STOCKHOLM Infra City, STOCKHOLM Kungens Kurva, STOCKHOLM Nacka, SUNDSVALL, SÖDERHAMN, UMEÅ, UPPSALA, VÄSTERÅS, ÖREBRO, ÖRNSKÖLDSVIK, ÖSTERSUND

• Tessou

Hej, vi bytte nyss till en Britax Two-Way (i min bil, sambon har en Hi-Way i sin bil).
    Du kan läsa mer här i tråden jag skrev och fick tips...

ELIAS 090326
Svar på tråden Vilken bilstol? Jag blir tokig...