Delade kostnader, bb, dagis, kläder vid tvist....???
Jag kan tycka att om du får både barnbidrag och underhåll så räcker pengarna till kläder, medicin och barnomsorg. Varför skulle han dela kostnaden som bidragen redan täcker?
Jag kan tycka att om du får både barnbidrag och underhåll så räcker pengarna till kläder, medicin och barnomsorg. Varför skulle han dela kostnaden som bidragen redan täcker?
Ok, jag förstår att han kan vara svår att samarbeta med. Men ärligt talat, du har inget att sätta emot. Han vill ha gemensam vårdnad. Då försvinner underhållet, och lämpligen bör ju barnbidraget delas. Jag kan dock tänka mig att jag i den situationen skulle behållt barnbidraget, betalat för barnomsorgen och försäkring, och sedan delat det som ev. blir kvar, samt skickat kopior på fakturorna för att motivera avdraget. Att han vill att ni ska betala grejer var för sig, får du helt enkelt acceptera. Det kan ju bli litet bökigt, med vinterkläder o.s.v. Men du kan inte kräva att ni ska dela på det...
Om ni har växelvist (oavsett hur det ser ut) och inget underhåll utgår, ge honom halva barnbidraget och kräv att han betalar halva hennes kostnader och sin egen barnomsorg. Du ska givetvis inte betala för hans behov av barnomsorg, det säger sig självt tycker jag.
Vägrar han ändå så får du väl ha henne hemma under din framtida föräldraledighet och säga upp platsen. Då får han ju betala om han vill ha någon barnomsorg på sina veckor...