• Daniel back

Kreta 2013

Flyget är bokat!!! Resten kvar

Egen enklare info sida om vad man kan tänka på när man flyger från Skavsta. Info bygger på egen kunskap och erfarenhet, även när det gäller att hålla pengen nere.

//Daniel

www.billigtresande.n.nu/

• Svar på tråden Kreta 2013
  • Goffer

Jättebra länk!
    Vi har precis bokat och ska åka till Kreta den 17 maj en vecka.
    2 vuxna och 2 st 4-åringar.
    Hotellet köpte vi via Lets Deal för 2295:- inklusive frukost och en 3 rätters middag. Barnen är gratis.
    Vi flyger med Ryan Air, det kostar 4700:-. Planerar att bara ha varsin kabinväska.

Känns som ett klipp eller vad tror du?

• anyXX

Det låter billigt goffer! Vi har bokat Kreta i september. Flyger Ryan air och tog två resväskor. Har bokat hotell med all inclusive från onthebeach.co.ul. Totalt har vi lagt 12000 för 2 vuxna och två barn på 3 och 5. Tycker det är ett bra pris, vi kunde fått bolligare men ville ha med mat och lekplats, ära strand etc. Det vi inte har ordnat är transfer från flygplatsen till hotellet. Hur fixar det?

flicka 2008 & pojke 2010
  • Goffer

Det va ju ett jättebra pris.
    Vårat hotell är jättefint men kanske inte det roligaste för barnen. Men det är killarnas första resa så jag tänker att det kanske inte gör nåt.

Vi har bokat transfer (antar att det är taxi) för 50 euro via hotellet.
    Hemvägen tar vi kommunalt färdmedel då det är gott om tid.

• Daniel back

Hallå Goffer!

Tack för att du uppskattade min enkla sida. Tanken är bara att den ska inspirera de som funderar på att åka iväg första gången och känner sig lite osäkra.

Låter bra, ert pris.

Gör man jobbet själv kan man som sagt komma undan billigare. Men man brukar få offra lite tid stället.

Hör gärna av dig med en uppdatering senare på hur resan gick med mera.

Vänligen

Daniel

• Goffer

Vi åker från Skavsta.
    Har precis checkat in online så nu är det snart bara å åka.

Åkte med Ryan till London förra året vid midsommar och allt funkade perfekt så vi ger det en ny chans.
    Måste dock erkänna att man blir lite skeptisk av allt man läser och hör.

• anyXX

Vi ska till www.futurahotel.com :) Nä klart att barnen inte behöver super mycket specialunderlling egentligen. På sätt och vis tänker jag att det kanske är bra om det inte finns alltför mycket att göra för då får man inte med barnen från hotellet..... Vi flyger också Ryan air. Har flugit med dem flera gånger till Dublin och varit nöjd. Hoppas vi blir det denna gången också.

flicka 2008 & pojke 2010
  • Goffer

Trevligt hotell!

Vårat hotell hetter Chryssana Beach och tillhör byn Kolymbari, ganska nära er.

Har aldrig varit på Kreta (känns som man är sist med det) så det ska bli trevligt.
    Den stora prövningen blir att resa med barnen.

Tar gärna emot tips om hur man roar dom på flyget.

• grahnkotten

Vi ska också åka till Kreta, åker nu på
    Lördag den 11. Åker m Apollo, på i rethymnon. Bokade lägenhet vid havet och det kostade 3600/ pers! Så är nöjda m priset! Vi har en son på 9 månader så det blir första flygningen!

• Daniel back

Ja jag bor nästan vid Skavsta så för mig är det perfekt att flyga härifrån. Tar tio minuter utGlad
    Ja gör man jobbet själv kan det vara skillanden på att få åka eller hålla sig hemma.

Goffer, anyXX, grahnkotten, uppdatera mig gärna om er resa om ni känner för det efter. Kan va skoj att höra ang boenden med mera.

Hoppas ni alla får en trevlig semester.

• Daniel back

Mina avgifter.

5215 kr flyg T/R Ryan air/Skavsta

3268 kr boende m kök, kök för att hålla i pengen. Gör en del egen mat.

Raisakis apartment, Agia MArina Chania, fått bra omdömen på nätet. Dock kan sängarna vara hårda.

8483 Summa

Mer info på:

www.billigtresande.n.nu/pagaende
  • Goffer

Nu är vi hemkomna från en härlig vecka på Kreta.
    Härlig värme och mycket sol...dock lite väl hårda vindar ibland.

Hela resandet fungerade perfekt.
    Flyget var punktligt och smidigt och hotellet var trevligt (dock inte så barnanpassat)

För dig som ska bo i Agia Marina kan jag bara säga att ni kommer att bli nöjda. Vi tog bussen dit två dagar och va på stranden. Jätttefin strand och klart vatten. Helt klart barnens favorit.

• Daniel back

Hallå Goffer!

Tack för att du skrev. Skönt att höra att Agia Marina var bra, känns som det verkar bra där när man läser runt. Men bra med en färsk rapport. Ska bli spännade, väntar ihärdigt.

Svar på tråden Kreta 2013