Sen i utvecklingen, runt 6-12 månader, eventuellt i Göteborg?
Min son är mycket äldre än ditt barn, han blir snart 2 år. Men även han var sen i utvecklingen. Han är född 2 månader för tidigt, men var sen även när man jämförde med barn som föddes runt hans beräknade födsel. Vet hur det känns att undvika situationer med många barn på samma ålder. Jag vet att det är lätt att säga, men det hjälper väldigt att se på din sons utveckling och strunta i att jämföra. Och läs inte sådana "nu är ditt barn10 månader nu kan han/hon,..." Det är alltid så tråkigt. Min kille kunde sitta när han var 13 månader, vi satte honom aldrig upp med kuddar och sådant innan han själv kunde det. Det rådet fick vi av sjukgymnasten. Min killes försening beror antagligen på problem med låsningar i rygg, nacke och bäcken. Han har fortfarande problem med det, men i mycket mindre grad. Han lärde sig gå när han var 18 månader, och även om han fortfarande är mycket försiktigare och inte klarar allt som jämngamla kan, så har han ändå kommit jättelångt. Och min son kan prata i långa meningar och slutade med blöja när han var 17 månader. Så jag brukar forsöka vara stolt över de områden som han är tidig på. Han var sent ute med att säga de första orden, men så bara exploderade det.
Vi är några som följer varandra i en tråd här: www.familjeliv.se/Forum-3-60/m64614387.html