Sen i utvecklingen, runt 6-12 månader, eventuellt i Göteborg?
Jag har en son som är 8,5 månad (född i maj 2012). Han kan inte rulla runt åt något håll, i stort sett inte sitta själv, vill inte stå om vi håller i honom och har precis börjat gripa. Han är heller inte så pratig av sig. Ögonkontakten har varit sådär, men den börjar bli bättre nu...
Då de allra flesta i vår omgivning med barn i ungefär samma ålder ligger låååångt före oss i utvecklingen letar jag nu efter andra föräldrar som är i en liknande situation som oss. Jag tycker det är jobbigt att träffa t.ex. föräldrar och barn i vår föräldragrupp från BVC, blir bara ledsen när jag ser de andra barnen och kan inte vara med i diskussioner om hur jobbigt det är nu när de börjat krypa o.s.v.
Självklart älskar jag min son över allt annat, det handlar inte om det, men man längtar så mycket efter att få uppleva den där lyckan som infinner sig när ens barn lär sig något nytt och hela tiden gör framsteg. Även ovetskapen om framtiden är jobbig då man inte vet om sonen kommer komma ikapp eller om något är fel.
Vi går hos neurolog och sjukgymnast för utredning samt träning.
Skulle så gärna träffa andra föräldrar och barn i ungefär samma ålder som är sena i utvecklingen, som en föräldragrupp där vi är lite mer på samma nivå! Eller bara "umgås" här på forumet om du inte bor i Göteborg, alltid skönt att få prata med andra som vet vad man pratar om...
Vi bor i Göteborg. Någon som vet om det finns någon sådan här föräldragrupp här eller som bor här och har lust att träffas?