• Anonym

Kläder varannan helg

Anonym (Pi) skrev 2013-01-20 15:08:29 följande:
    Har för mig att detta varit på tapeten förut men sökfunktionen fungerar inte för mig. Hur är det med kläder när barnen är hos den andra föräldern varannan helg ? Ska boendeföräldern skicka med det eller förväntas det att umgängesföräldern ska ha eget ombyte ?

Varannan helg,,då betalar du underhåll till henne samt hon får barnbidraget ?

Om så är ska hon skicka med det som behövs när barnet är hos dig...
    Visst kan ungänges f ha kläder också ,,, men det är boende f som har yttersta ansvaret,  
  • Anonym

Både och. Självklart ska barnet få ta med sig sina kläder, precis som de gör när de besöker andra människor. Men det är ju fint om uf också har lite ombyten för barnet i sitt hem.

• Anonym
    Anonym (Hmm?) skrev 2013-01-20 17:42:34 följande:
    Hmm...tryggheten finns väl i relationen till föräldrarna? Eller menar du att om min son har olika kläder olika veckor så blir han otrygg och känner sig som två olika individer. Tror att det är minst lika bra för barn att ha kläder i båda hemmen isället för att ha en resväska med sig varje överlämning .

Naturligtvis om det finns nån favorittröja som barnet vill ha varje dag vecka efter vecka så kan jag förstå, men då är det väl mer som en nalle typ? Men naturligtvis är kläderna barnets och vid vh är det väl smartast att skicka med kläder. Förutsatt att man får tillbaka dem vill säga. 
    Skulle du vilja vara tvingad att ha två olika garderober olika veckor? Jag gillar mina kläder och vill själv bestämma när jag ska ha dem på mig...
  • Anonym

jag skickar med kläder. om du får underhåll och bb så ska du stå för det. men vill uf ha egna kläder så är det upp till denne men det är du som ska stå för att det finns saker till umgänget

• Anonym

Jag tror det viktigaste är att barnen känner att det är DERAS kläder och inte "mammas och pappas kläder". Hamnar de hos mamma eller pappa spelar ingen roll.
    Har vänner och bekanta som är skilda där barnen inte får ta kläderna mellan föräldrarna för det är deras "pappa/mamma kläder" och det blir ju HELT snedvridet.

Svar på tråden Kläder varannan helg