• vampyria2

Kläder varannan helg

Vi har vv och skickar med kläder, är ju självklart att det är det bästa för barnet.
    Det har redan två olika hem med olika regler m.m att dessutom behöva ha andra kläder känns tusan som att det är som att göra barnet till två helt olika personer och jag tror att kläderna kan ge en liten trygghetskänsla.'

Sen är det väl så att det är barnets kläder inte föräldrarnas, därför ska de vara där barnet är. 

• vampyria2
    Anonym (Hmm?) skrev 2013-01-20 17:42:34 följande:
    Hmm...tryggheten finns väl i relationen till föräldrarna? Eller menar du att om min son har olika kläder olika veckor så blir han otrygg och känner sig som två olika individer. Tror att det är minst lika bra för barn att ha kläder i båda hemmen isället för att ha en resväska med sig varje överlämning .

Naturligtvis om det finns nån favorittröja som barnet vill ha varje dag vecka efter vecka så kan jag förstå, men då är det väl mer som en nalle typ? Men naturligtvis är kläderna barnets och vid vh är det väl smartast att skicka med kläder. Förutsatt att man får tillbaka dem vill säga. 
    Det finns faktiskt studier i detta ämne som jag läste när jag gick på gymnasiet och de visade att barn som fick ha samma kläder hos sina föräldrar faktiskt kände sig tryggare och kunde vara sig själva i större utrsträknin, så det är viktigare än vad vi tror

Det stod om just att det är så mycket som ändå är så anorlunda att det är viktigt att man försöker ha det man kan så likt hos båda föräldrarna, det skapade tryggare barn och i mina öron så låter det inte så konstigt faktiskt
  • vampyria2

Jag har inte googlat något på det nu och det var över 20 år sedan jag gick på gymnasiet så jag har inte kvar det här heller

Men jag kommer ihåg att den var i från USA och de hade gjort den i anslutning till människor som var skitzofrena (stavas?).
    Kommer i håg att det stod att kläderna är viktigare än vad vi tror när det kommer hur vi beter oss, har vi kläder som är lite finare än vad vi brukar så uppträdde vi även lite bättre och hade vi kläder vi kände oss obekväma i så förminskade vi hur vi förde oss.

Sen så tog de då även upp just det här med barns kläder när de bodde vv.
    Hm kommer tyvärr inte alls ihåg vad de hette eller så

• vampyria2
    Anonym (Hmm?) skrev 2013-01-20 20:07:12 följande:
    Som sagt i en studie om schi zofreni (?) och för 20 år sedan  Flört 
    Mycket vatten har flutit under broarna sedan dess Glad
    Ja men jag antar att barn inte har förändrats allt för mycket sen dess, som jag skrev så var det en "avstickare" de hade gjort när de forskade om schizofrena och var om hur vissa saker påverkade barn under deras uppväxt och ärligt så tror jag på det och att det inte är en sån skillnad på hur barn reagerade för 20 år sedan och nu

Man får ju tro vad man vill men för mig var det en aha upplevelse  att läsa om det och för mig var det så självklart med tanke på att jag känner igen mig själv i det som skrevs om vilken inverkan kläder faktiskt har på oss.
Svar på tråden Kläder varannan helg