Anonym (Hmm?) skrev 2013-01-20 17:42:34 följande:
Hmm...tryggheten finns väl i relationen till föräldrarna? Eller menar du att om min son har olika kläder olika veckor så blir han otrygg och känner sig som två olika individer. Tror att det är minst lika bra för barn att ha kläder i båda hemmen isället för att ha en resväska med sig varje överlämning .
Naturligtvis om det finns nån favorittröja som barnet vill ha varje dag vecka efter vecka så kan jag förstå, men då är det väl mer som en nalle typ? Men naturligtvis är kläderna barnets och vid vh är det väl smartast att skicka med kläder. Förutsatt att man får tillbaka dem vill säga.
Det finns faktiskt studier i detta ämne som jag läste när jag gick på gymnasiet och de visade att barn som fick ha samma kläder hos sina föräldrar faktiskt kände sig tryggare och kunde vara sig själva i större utrsträknin, så det är viktigare än vad vi tror
Det stod om just att det är så mycket som ändå är så anorlunda att det är viktigt att man försöker ha det man kan så likt hos båda föräldrarna, det skapade tryggare barn och i mina öron så låter det inte så konstigt faktiskt