Anonym (Hmm?) skrev 2013-01-20 20:17:52 följande:
Då finns det sms på att han inte skulle hämta men hämtade ändå, inte ditt ansvar alltså = slå dövörat till. Bara att visa det för soc om de ens bryr sig vilket jag betvivlar. SKRIVER han att kläderna är för små och fula så svara i SKRIFT att han då får köpa efter egen smak och att det är samma kläder barnen har i förskola/skola och att de inte anmält dig än. Och SKRIVER han att du inte ska skriva så skriv inte. Vägra själv att kommunicera på annat sätt än mail då det bara tycks uppstå 'missförstånd' annars (han vill kanske inte ha bevis i skrift?)Till barnen kan du säga att de inte ska hetsa upp dig (lär dig att inte göra det själv heller barn gör inte som man säger utan som man gör).
När det kommer till föräldrar som bara ska driva konflikt så brukar jag ge rådet att den utsatte skaffar sig lite stake, eller ryggrad. Och framförallt själv se till att man har helt rent mjöl i påsen.
Lycka till!
Han skriver inte om kläderna till mig, han säger det barnen, han säger till barnen att dom ser ut som miffon och patrask. Han använder dom som budbärare och han både säger och skriver en massa dumma fula ord om mig till dom. Jag kan ta att han kallar mig saker, jag hetsar aldrig upp mig men barnen mår väldigt dåligt av att han säger saker.