• Zayco

Varför skapar man trolltrådar?

Är det någon här som skapat en trolltråd? För jag har några väldigt intressanta frågor som jag ligger här och tänker på.

Vad är syftet med en trolltråd?

Är trollet en vanlig människa i vårat samhälle med jobb/familj/barn/studier? Är trollet psykiskt instabil? Har någon sjukdom? Vill trollet ha uppmärksamheten som hen aldrig fick som barn? Eller uppmärksamhet som hen aldrig får nu? Vad är det som ärr roligt med trolltrådar? Är det roligt att folk skriver, eller att folk blir irriterande, eller roligt bara för att man har tråkigt eller roligt att förstöra för andra trådar som tas som trolltrådar men är sanna?

Någon som kan berätta dess syfte? 

• Svar på tråden Varför skapar man trolltrådar?
  • Mizzii
    Anonym (Buss-Åke) skrev 2013-01-20 09:19:17 följande:
    Och vissa är ganska roliga....

Jod et kan jag hålla med om MEN vissa är ju bara gräsligt vidriga
  • Anonym (Meh)

Lika lite som jag trivs med att bli kallad idiot, egoist, pompös, totalt okunnig, icke läskunnig - när jag inte delar en uppfattning som någon har  - IRL - lika lite uppskattar jag samma språkbruk och argumentationsteknik på internet.

Trolltråden  har ibland just ett syfte: att utlösa bråk.

• Coruscant

Fast tråkigast med "troll" är att vissa trådar blir anklagade för att vara det, fastän de inte är det. Och så går diskussionerna kring trollandes vara eller inte vara istället för TS. Kan inte "osannolika" saker hända? Tänker på anklagandes mot städerskan som påstås ha stulit ett tåg - när det sedan visar sug att det var en olyckshändelse. Sånt och annat händer ju - varför kan inte forumet få vara ett forum, oavsett troll. Man läser ju och svarar ju om man vill, inte av tvång.

• Anonym

1. man sitter hemma utan att ha något att göra
    2.  det är en "slö" dag på fl
    3. det är kul att retas
    4. folk är som sagt så lättstötta och kastar sig med hull och hår in i alla diskussionen vilket gör det värt besväret

• Zayco
    Coruscant skrev 2013-01-20 09:44:41 följande:
    Fast tråkigast med "troll" är att vissa trådar blir anklagade för att vara det, fastän de inte är det. Och så går diskussionerna kring trollandes vara eller inte vara istället för TS. Kan inte "osannolika" saker hända? Tänker på anklagandes mot städerskan som påstås ha stulit ett tåg - när det sedan visar sug att det var en olyckshändelse. Sånt och annat händer ju - varför kan inte forumet få vara ett forum, oavsett troll. Man läser ju och svarar ju om man vill, inte av tvång.
    Jag menar mer uppenbara trolltrådar såsom dessa neg*r trådarna som kommer upp hela tiden av samma person, och dessa tre trådar som kom upp igår. 
  • Inima

Jag skapade en för något år sedan, om ett par som haft analsex och maken fick en champinjon på myspinnen. Just for fun alltså.

• Coxia
    Inima skrev 2013-01-20 17:50:46 följande:
    Jag skapade en för något år sedan, om ett par som haft analsex och maken fick en champinjon på myspinnen. Just for fun alltså.
    Vart kom champinjonen ifrån? Majs kan jag se framför mig, men champinjon?
  • Inima

Det skulle ju vara lite uppenbart att det var fejk, så man kan skratta åt de som gav seriösa råd, som att frugan måste ha en tarmsjukdom t.ex. Min enda trollttåd också kan tilläggas.

• Anonym (Meh)
    Inima skrev 2013-01-20 17:50:46 följande:
    Men de som trollar så det står härliga till----och folk går på det!

Renhållningen är visst inte över hövan.
  • Anonym (Buss-Åke)

Kul med trolling!

• Anonym (Troll)

Det är roligt att se reaktionerna så kan man skratta åt det. 

• Tukt

Tycker att numera, så är de flesta trolltrådar politiskt drivna. Det kan såklart ibland komma in någon omogen människa och starta uppenbart larv. Men i de flesta fall är det, eller blir politiskt.

Svar på tråden Varför skapar man trolltrådar?