Inlägg från: Anonym (Meh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Meh)

Varför skapar man trolltrådar?

Anonym (Buss-Åke) skrev 2013-01-20 08:42:50 följande:
    Det som är roligt med trolltrådar, eller att trolla i andra trådar, är att provocera andra. Folk är så j-a lättstötta nuförtiden, och de som använder ordet "kränkt" borde skjutas rakt av... det går inte att undvika att man vill provocera en del andra människor... Så enkelt är det.

Sen är det ju fantastiskt roligt att läsa när några stycken bråkar på ett forum Skrattande

Nja, jag tycker inte det är roligt att läsa när folk bråkar.
    Lika lite tycker jag det är roligt att se på gräl och bråk IRL.

Tycker nog Familjeliv spårat  ur i mångt och mycket.
  • Anonym (Meh)
    Anonym (Buss-Åke) skrev 2013-01-20 09:07:30 följande:
    Vilken tur att människor är olika, så att många åsikter och uttryck kommer fram... Det kan alla lära sig nåt av..
    Ja. Jag har nu ledsnat på att de mera seriösa trådarna på FL bråkas sönder av några - det blir inget kvar av sakfrågan.

Så - jag lämnar forumet inom kort. Hoppas hitta en mera seriös sajt där man diskutera intressanta  frågor.
  • Anonym (Meh)
    Anonym (Buss-Åke) skrev 2013-01-20 09:13:37 följande:
    Men det går ju att anmäla störande inlägg så de granskas av moderatorer?

Jag har försökt.

Resultat = 0.
  • Anonym (Meh)

Lika lite som jag trivs med att bli kallad idiot, egoist, pompös, totalt okunnig, icke läskunnig - när jag inte delar en uppfattning som någon har  - IRL - lika lite uppskattar jag samma språkbruk och argumentationsteknik på internet.

Trolltråden  har ibland just ett syfte: att utlösa bråk.

• Anonym (Meh)
    Inima skrev 2013-01-20 17:50:46 följande:
    Jag skapade en för något år sedan, om ett par som haft analsex och maken fick en champinjon på myspinnen. Just for fun alltså.
    Men de som trollar så det står härliga till----och folk går på det!

Renhållningen är visst inte över hövan.
Svar på tråden Varför skapar man trolltrådar?