• Zayco

Varför skapar man trolltrådar?

Är det någon här som skapat en trolltråd? För jag har några väldigt intressanta frågor som jag ligger här och tänker på.

Vad är syftet med en trolltråd?

Är trollet en vanlig människa i vårat samhälle med jobb/familj/barn/studier? Är trollet psykiskt instabil? Har någon sjukdom? Vill trollet ha uppmärksamheten som hen aldrig fick som barn? Eller uppmärksamhet som hen aldrig får nu? Vad är det som ärr roligt med trolltrådar? Är det roligt att folk skriver, eller att folk blir irriterande, eller roligt bara för att man har tråkigt eller roligt att förstöra för andra trådar som tas som trolltrådar men är sanna?

Någon som kan berätta dess syfte? 

• Svar på tråden Varför skapar man trolltrådar?
  • Anonym (Buss-Åke)
    Zayco skrev 2013-01-20 03:36:19 följande:
    Är det någon här som skapat en trolltråd? För jag har några väldigt intressanta frågor som jag ligger här och tänker på.

Vad är syftet med en trolltråd?

Är trollet en vanlig människa i vårat samhälle med jobb/familj/barn/studier? Är trollet psykiskt instabil? Har någon sjukdom? Vill trollet ha uppmärksamheten som hen aldrig fick som barn? Eller uppmärksamhet som hen aldrig får nu? Vad är det som ärr roligt med trolltrådar? Är det roligt att folk skriver, eller att folk blir irriterande, eller roligt bara för att man har tråkigt eller roligt att förstöra för andra trådar som tas som trolltrådar men är sanna?

Någon som kan berätta dess syfte? 
    Det som är roligt med trolltrådar, eller att trolla i andra trådar, är att provocera andra. Folk är så j-a lättstötta nuförtiden, och de som använder ordet "kränkt" borde skjutas rakt av... det går inte att undvika att man vill provocera en del andra människor... Så enkelt är det.

Sen är det ju fantastiskt roligt att läsa när några stycken bråkar på ett forum Skrattande
  • Anonym (Meh)
    Anonym (Buss-Åke) skrev 2013-01-20 08:42:50 följande:
    Det som är roligt med trolltrådar, eller att trolla i andra trådar, är att provocera andra. Folk är så j-a lättstötta nuförtiden, och de som använder ordet "kränkt" borde skjutas rakt av... det går inte att undvika att man vill provocera en del andra människor... Så enkelt är det.

Sen är det ju fantastiskt roligt att läsa när några stycken bråkar på ett forum Skrattande

Nja, jag tycker inte det är roligt att läsa när folk bråkar.
    Lika lite tycker jag det är roligt att se på gräl och bråk IRL.

Tycker nog Familjeliv spårat  ur i mångt och mycket.
  • Anonym

Jag tror det vanligaste är att man skapar en trolltråd som tar upp ett samhällsproblem, mer än att man vill provocera (de trådarna ser man ju igenom direkt).

• Anonym (Buss-Åke)
    Anonym (Meh) skrev 2013-01-20 09:03:19 följande:

Nja, jag tycker inte det är roligt att läsa när folk bråkar.
    Lika lite tycker jag det är roligt att se på gräl och bråk IRL.

Tycker nog Familjeliv spårat  ur i mångt och mycket.
    Vilken tur att människor är olika, så att många åsikter och uttryck kommer fram... Det kan alla lära sig nåt av..
  • Anonym (Meh)
    Anonym (Buss-Åke) skrev 2013-01-20 09:07:30 följande:
    Vilken tur att människor är olika, så att många åsikter och uttryck kommer fram... Det kan alla lära sig nåt av..
    Ja. Jag har nu ledsnat på att de mera seriösa trådarna på FL bråkas sönder av några - det blir inget kvar av sakfrågan.

Så - jag lämnar forumet inom kort. Hoppas hitta en mera seriös sajt där man diskutera intressanta  frågor.
  • Anonym (Buss-Åke)
    Anonym (Meh) skrev 2013-01-20 09:11:52 följande:
    Ja. Jag har nu ledsnat på att de mera seriösa trådarna på FL bråkas sönder av några - det blir inget kvar av sakfrågan.

Så - jag lämnar forumet inom kort. Hoppas hitta en mera seriös sajt där man diskutera intressanta  frågor.
    Men det går ju att anmäla störande inlägg så de granskas av moderatorer?
  • Mizzii

För att folk sitter ensamma i en håla och rullar tummarna mellan skinkorna och vill röra om i grytan här på FL och vissa av dessa är nog helt tomma innanför pannbenet, då vissa trolltrådar är så oerhört motbjudande

• Anonym (Meh)
    Anonym (Buss-Åke) skrev 2013-01-20 09:13:37 följande:
    Men det går ju att anmäla störande inlägg så de granskas av moderatorer?

Jag har försökt.

Resultat = 0.
  • Anonym (Buss-Åke)
    Mizzii skrev 2013-01-20 09:15:21 följande:
    För att folk sitter ensamma i en håla och rullar tummarna mellan skinkorna och vill röra om i grytan här på FL och vissa av dessa är nog helt tomma innanför pannbenet, då vissa trolltrådar är så oerhört motbjudande
    Och vissa är ganska roliga....
Svar på tråden Varför skapar man trolltrådar?