Cina747: Jag tror vi alla har stött på läkare, lärare, kassapersonal, handläggare med mera som inte förtjänar en krona. När det kommer till lärare så tror jag att yrket behöver få en högre status, bli mer eftertraktat med resultatet att fler söker utbildningen (på betyg OCH intervjuer om man får önska), fler utbildas och att skolorna har fler att välja mellan.
Sedan tror jag att om kommunerna behandlade lärare med respekt, så skulle de bli mer engagerade. En låg lön, Avskedande från höger och vänster på grund av bristande ekonomi, att behandla dem som skit gör ingen glad.
I min kommun har de haft anställningsstopp i år. Men avskedar folk lite hipp som happ. Min sambo är lärare. Just nu har han en klass med elever som ingen annan tar emot, han har under höstterminen lyckats få upp nästan alla till en G-nivå. Han har gjort ett hästjobb med dessa, tidigare oengagerade och skolkande elever. Jag kan bli riktigt upprörd när jag tänker på hur de (kommunen) utnyttjar honom. Jag tycker inte att de förtjänar honom, men han brinner för att motivera och stötta de som har gjort fel val - därför är han lojal mot sin skola och klass.