• Anonym

Hjälp! Grannen har kopplat på alla byns hus på vår brunn!

Anonym skrev 2013-01-18 14:06:47 följande:
    Granne nr 2 kanske får betalt av de andra för att ge dom vatten.

Jag hade gått till grannarna omedelbart och berättat läget. Sen hade jag krävt att de skaffade eget vatten, inom 2-3 dagar.
    Regnvatten då eller?

De måste ju få chans att borra egen brunn, det är ju inte direkt gjort i en handvändning.

• Anonym

Kanske man kan börja med att prata med granne 2 om att man vill upprätta ett servitut för vattnet och ska börja göra beräkningar över driftkostnaden och så blir man förvånad över hur mycket el pumpen drar? Drömmer

Ja, jag vet, jag är en fegis, jag drar mig för att konfrontera folk....

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-18 14:06:47 följande:
    Granne nr 2 kanske får betalt av de andra för att ge dom vatten.

Jag hade gått till grannarna omedelbart och berättat läget. Sen hade jag krävt att de skaffade eget vatten, inom 2-3 dagar.
    Vi kommer inte att stänga av vattnet, det tycker jag är för drastiskt.

Fan, tror du han tar betalt??? Det har jag inte ens tänkt på!
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-18 14:11:35 följande:
    Vi kommer inte att stänga av vattnet, det tycker jag är för drastiskt.

Fan, tror du han tar betalt??? Det har jag inte ens tänkt på!
    Jag tror att det är ganska sannolikt att han tar betalt.
    Prata med de andra grannarna innan du pratar med granne 2. Om han tar betalt lär han ljuga och förvarna de andra.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-18 14:15:29 följande:
    Jag tror att det är ganska sannolikt att han tar betalt.
    Prata med de andra grannarna innan du pratar med granne 2. Om han tar betalt lär han ljuga och förvarna de andra.
    Ja, när man tänker på det, varför skulle han vara så generös mot så många andra om han är ohederlig nog att sno vårt vatten...
  • Anonym
    Elin 885 skrev 2013-01-18 14:13:23 följande:
    nej ts måste inte ge de andra hushållen en chans att borra egen brunn eftersom de borde gjort de för länge sen. de har snott vatten av ts. däremot så är det moraliskt rätt att ge dem en chans att borra brunn först.
    om du nu anser att ts måste ge dem en chans...så får du gärna hänvisa till lag och paragraf.
    annars så får väl de andra hushållen hämta vatten dunkar på bensinmacken. 
    Haha, är du på riktigt. Hävisa till lagar och paragrafer, herre gud. Väx upp!

Ts bor i en by med 4 hus. Ditt sätt att lösa problemet är barnsligt och det inser nog ts också.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-18 14:18:55 följande:
    Ja, när man tänker på det, varför skulle han vara så generös mot så många andra om han är ohederlig nog att sno vårt vatten...
    Det behöver ju inte vara så. Det kan ju vara så att de alltid tagit vatten från varandra och bara fortsatt med det och inte förstått att det är fel.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-18 14:22:49 följande:
    Haha, är du på riktigt. Hävisa till lagar och paragrafer, herre gud. Väx upp!

Ts bor i en by med 4 hus. Ditt sätt att lösa problemet är barnsligt och det inser nog ts också.
    5 hus Och nej, jag tänker inte lösa situationen på det viset. Okej, det var dumt av dem att inte kolla var vattnet kom från eller så vet de faktiskt inte om det, hursomhelst så är jag inte så taskig att jag stänger av. Vi har försörjt dem med vatten i flera år, vi dör inte av att göra det lite till
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-18 14:23:59 följande:
    Det behöver ju inte vara så. Det kan ju vara så att de alltid tagit vatten från varandra och bara fortsatt med det och inte förstått att det är fel.
    Jag hoppas att det är så, gubben är trevlig och det var ju så det såg ut mellan honom och ägaren av vårt hus tidigare, han fick ta vatten i utbyte mot lite hjälp.
  • Anonym

alltså... varför pratade ni inte med grannarna direkt när ni upptäckte det? (i somras om jag fattade rätt)

Svar på tråden Hjälp! Grannen har kopplat på alla byns hus på vår brunn!