Inlägg från: Kimona |Visa alla inlägg
  • Kimona

Varför INTE montessori?

Jag gick på montessoriskola och visst, jättebra att man får studera i sin egen takt och slippa läxor, men lärarna var respektlösa, vissa misshandlade eleverna fysiskt eller psykiskt och jag hatade att gå i den skolan. Lärarna mobbades, rleverna mobbades (jag är inte religiös eller trornde och många var väldigt kristna) så lärarna skrattade bara när de mobbade mig och påstod att jag var fum i huvudet som "inte fattade" att apmänniskan och dinosaurierna bara är bluff och att Gud skapat allt... Med mera kan jag bara tillägga...

• Kimona
    Stjärnfall76 skrev 2013-02-13 13:20:30 följande:
    Tror dock inte det gäller för montessoriskolor idag

Jag gick ur högstadiet där 2006 det är inte så himla längesen
  • Kimona
    Stjärnfall76 skrev 2013-02-13 18:41:11 följande:
    I varje fall är det inte montessoripedagogik att mobba elever, eller att inte tro dinosaurierna.

Nej men kommunen har inte insyn på samma sätt så därför kan saker hända
  • Kimona
    RöttÄrSött skrev 2013-02-14 22:40:20 följande:
    Hos oss finns såväl kommunala montessoriförskolor som en kommunal montessoriskola. Montessori är inte lika med privat regi!

Jag kan ju bara tala utifrån det jag upplevt under mina 5 år på montessoriskola (år 4-9)
  • Kimona
    RöttÄrSött skrev 2013-02-14 22:55:13 följande:
    Jo men du skrev att kommunerna inte har insynpå montessoriskolor, vilket är osant. Däremot hade de inte insyn på din (sjuka) skola. Vi har samma problem här med en kristen friskola som visat abortfilmer, vägrat ta upp biologibokens sexualundervisning etc.

Visste inte att det fanns kommunala montessoriskolor. Trodde alla var friskolor, ber om ursäkt
Svar på tråden Varför INTE montessori?