Inlägg från: SmultronSöt |Visa alla inlägg
  • SmultronSöt

bf oktober 2013???

TessTessan skrev 2013-09-27 11:43:34 följande:
    Glömde skriva att bus bebisen inte ville vända sig igår så nu kommer det bli ett planerat snitt om ca 2 veckor.
    Sen fick vi även reda på att bus bebisen är en liten kille i magen
    Åh, kul med liten kille! Hjärta Tråkigt på ett sätt att de inte kunde vända på bebben. Men egentligen  - alla ska komma till världen på det ena eller andra sättet. Hur spelar ju mindre roll. Ut kommer en bebis och vi kommer att vara nöjda och glada så länge som bebisarna är hela och friska. 

Läkarna varnade mig lite för det är ju en risk för att min bebis vänder tillbaka av sig själv igen, och då blir det KS. Ingen till vändning är aktuell för våran del lät det som. 

En annan skön sak att veta är ju att med KS så har man ju ett datum. man slipper gå över i flera veckor och våndas och vänta.  
  • SmultronSöt
    TessTessan skrev 2013-09-28 08:45:15 följande:
    Smultronsöt va skönt att din bebis vände sig , nu får vi hoppas den ligger kvar så oxå.
    Åh att du klarade det så bra, jag tyckte inte heller det va jobbigt å läkaren tyckte som din att jag va väldigt lätt att försöka me, eftersom jag va avslappnad å inte sa å gnällde nåt! Men den 14/10 kommer min bebis till världen
    14/10? FUSK! Solig Är du i vecka 39 då? 
  • SmultronSöt
    TessTessan skrev 2013-09-28 10:51:23 följande:
    Snultronsöt japp planerat snitt 14/10 då är jag fulla 39+3 kanske
    Längtar ihjäl mig dit nu
    ÅÅH det förstår jag!!!! Det är nära nu!!!!! Hjärta Gravid Skål
  • SmultronSöt
    sofffi skrev 2013-09-28 19:57:36 följande:
    känns som att ungen ska hoppa ut när som helst , vinter bonade på balkongen idag och tog bort alla blomlådor och bord och stolar osv, kunde inte gå efteråt! och när jag väl höll på högg det till och kändes som jag öppnade mig hela tiden , vet inte om det är foglossningen bara men gör ont hela tiden långt ner när jag går.
    kommer inte klara av att gå över tiden, men bara 16 dagar kvar idag till bf! men undra om det är bebisen som trcyker mycket ner?
    förvärkar kommer  nästan varje dag för mig,måste lägga mig ner och andas och det gör jätte ont!
    har bil- fördbud nu för i förrgår fick jag förvärkar när jag körde så var tvungen att veja in på en busshållplats
    -farligt känns de som :)
    så nu är de ända ja kan göra att vara hemma..å vänta.. 
    Haha, jobbigt men härligt på samma gång att det gör sig påmint att det snart är dags! Det är säkert bebis som trycker på neråt, det kan ju hugga och sticka och ila en del när det fixerar sig har jag läst!

Och ja, överansträngning gör knappast foglossning och andra ondheter bättre... själv har jag städat och putsat fönster hela eftermiddagen, man hoppas ju på att nått ska hända lite tidigare...hehe. Men jag lär vänta en stund till för jag har med dags dato exakt 24 dagar kvar till BF.

Hua ja bäst att ta det lugnt och inte köra med så onda förvärkar! Jag har haft ett par riktiga otäckingar som har hållit i sig längre stunder ett par gånger, då har jag vaknat på natten av det. Än så länge inga under dagtid...  
  • SmultronSöt
    123456 skrev 2013-09-30 10:53:32 följande:

Smultronsöt; Konstigt det där med att du fick vänta en kvart på att bricanylen skulle börja verka. Jag fick en dos intravenöst och det tog sekunder innan det tog full verkning. Kanske man får olika mycket i olika landsting?

Intravenöst betyder ju att du får dosen via venkateter, alltså rakt in i blodsystemet. Jag fick min dos i en spruta i låret, så då tar det säkert några minuter längre för det att ge samma effekt. Jag tror att det är samma dos man får, det måste vara reglerat på något sätt. Jag kan säga att det kändes att få sprutan, för det var mycket vätska som skulle in så det blev ganska stort "tryck" trots att BM var försiktig när hon sprutade in vätskan. 
  • SmultronSöt

Kanske ska tillägga också att jag bor i Örebro, så tillhör Örebro läns landsting. Kan ju som du säger skilja på såväl doser som tillvägagångssätt i olika landsting. 

• SmultronSöt
    Lindgren79 skrev 2013-10-01 22:53:18 följande:
    Hej allihopa tänkte bara berätta vi har fått en tös Glad

som tydligen ville ut till mamma och pappa Flört vi var beräknad till 13/10 Men i Måndags morron kom hon så vi har tydligen skrivit i fel forum vi  skulle ha skrivit i September forumetSkrattande  

BF för våran tös 30/9 kl 05,17 
    NAW! Grattis!!!!!! {#emotions_dlg.flower} Hjärta Solig
  • SmultronSöt
    Lindgren79 skrev 2013-10-02 13:05:41 följande:

Bild på Linnea 
    SÅ FIN! GRATTIS IGEN!!!!! {#emotions_dlg.flower} Hjärta Skål
  • SmultronSöt

Igår var vi tillbaks på förlossningen för att kontrollera om lillgrodan fortfarande låg kvar med huvudet nedåt sedan vändningen förra veckan, och det gjorde den! Solig Är så glad!

Nästa vecka kör jag min sista arbetsvecka, sista dagen på jobbet på onsdag. Så gött, har 18,5h komp att plocka ut så slipper jobba torsdag, fredag och slutar redan klockan 13.30 på onsdagen, weeeehooo! sedan är det bara att sätta igång att VÄNTA på att bebisen ska komma! 

Hur länge jobbar ni andra?

• SmultronSöt
    TessTessan skrev 2013-10-06 09:49:56 följande:
    Här kommer en bild på min mage nu i vecka 39 ( 38+3)

Så fin!!!! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden bf oktober 2013???