-
Haha det är väl tur att någon är lite vågad Blev tvungen att googla lite, jag tyckte att det såg jätte fint ut!LivetSomSofia skrev 2013-06-29 10:21:08 följande:Jag tvekade bra länge innan jag valde det vita, fortfarande osäker men jag tror de blir bra! :)
-
Å vad roligt med en magbild! :)
Börjar ni andra också bli runda och goda? Själv har jag väl redan lagt på mig en 10-12 kg, men det är inte bara på magen kan jag säga, haha! :D bilderna är från nu i vecka 25
Kör en lite mer vågad bild också... (Oj jäklar vad stor den blev men jaja!)
-
För solskydd till mig? Jag kör på helt vanlig solskyddsfaktor för vuxna från Garnier. Apotekets är säkert jättebraNikita87 skrev 2013-07-17 12:51:20 följande:hej tjejer! Vad använder ni för solskydd?
Jag köpte en solskydd från garnier för barn. Den heter garnier ambre solaire en vit flaska.
Men har börjat fundera på om man istället ska ha nått från apoteket så det inte är nått som kan skada bebisen i produkten.
Vet ni nått om den? eller är det någon av er som använder det solskyddet?
-
WOHOO vad spännande, nu börjar det snart bli dags typ 9 veckor kvar bara!
Jag går in i vecka 31 i övermorgon. Men jag känner mig redo! Stora måste-ha-saker är klara; Vagn, babyskydd, skötbord, spjälsäng... och lite annat smått också.
Ska till BM i morgon och mäta magen en extra gång. Har den inte växt sedan sist jag var där för två veckor sedan så blir det ett extra UL. (Min sf-kurva hade dalat rejält när jag var där sist, från att ligga närmast översta kurvan till att ligga jäkligt nära den understa så därför en extra mätning). Jag är inte orolig för det, bebben sparkar och lever rullan så den mår säkert prima! Hur går det med era magar, växer de?
Idag skrev jag ut papper på jobbet för när jag vill gå på föräldraledighet, ni som inte lider av några problem kopplade till graviditeten, hur långt innan beräknad BF kommer ni att jobba? Jag tror att jag kommer att gå den fredag den 14:e och är beräknad t den 22:a. Heltid hela vägen fram.
Börjar ni tänka på hur förlossningen kommer att bli? Jag gör det men jag är inte rädd eller orolig utan det går säkert jättebra :) Funderar lite på olika smärtstillande som finns, vad man vill ha osv. Än så länge tror jag att jag känner mig nöjd med lustgas, men om jag behöver mer väl där så kommer jag vara öppen för allt de kan hjälpa mig med Så spännande, första barnet för mig!
Och en sak till! NAMN! Har ni börjat fundera? Ni som har partners, kommer ni överens?
STOR kram till alla oktobermammor! -
Det är inte direkt livat i den här tråden... Och jag som har massa saker jag vill skriva om hela tiden! Blir liksom bara jag som postar, typ, haha!
Någon mer som renoverar hemma som en galning? Jag har spacklat, slipat och tapetserat om sovrummet helt själv i helgen, inte illa pinkat för en rookie gravid i vecka 31 med att fara upp och ned från stegar, kräla runt på golvet och allt vad det innebär att hänga tapet. Det blev dessutom hyffsat!
Jag har typ en känsla av att jag verkligen måste fixa om hemma inför bebis-arrival. Inte bara med barngrejer utan med allt! Någon mer som freakat ut och total gör om hemma? Förra veckan tapetserade jag och sambon om våra två hallar och jag målade om tavelramar, matsalsbord, stolar, en sittbänk... haha! Nu återstår bara att klä om stolsdynorna.
Ska även hämta spjälsäng i veckan, kommer kännas helt galet och overkligt att ha en babybädd i sovrummet! Vi ska även hämta vårt skötbord som kom med posten i fredags och sätta upp det i veckan. Det blev ett Troll väggskötbord. Hur förbereder ni er hemma? -
Ja jag vågar inte riktigt vänta med att fixa för jag gissar att det kommer bli tyngre och tyngre nu :) Jag ska absolut inte klaga för jag har inga åkommor och har väldigt lite mage. Känner av lite foglossning på kvällen efter en lång dag om jag har varit väldigt aktiv och rört mig mycket, då gör det väldigt ont i höfterna och bakåt i ryggen om jag sitter still en stund och börjar röra mig igen.TessTessan skrev 2013-08-18 14:52:12 följande:Har inte gjort så mycket hemma än!
Men det kommer säkert bli lite fix när jag kommer va hemma sen. Jobbar bara nästa vecka oxå. Kommer inom en snar framtid nu beställa hem barnvagnen oxå.
Nästa vecka åker vi till Ullared å ska shoppa lite bebisprylar får se hur mina foglossningar tar det bara :-/
Spännande, vad blir det för vagn?För oss blev det en Emmaljunga duo edge.
Jag hade gärna åkt till Ullared och spanat runt, men jag kommer nog inte hinna det. Jobbar heltid fram tills 11 dagar innan beräknad BF, och då orkar jag nog inte åka på så långa turer, bor i Örebro så har en bit till Ullared.
Hoppas att det går bra på shoppingturen foglossning till trots och att du hittar många finfina grejer! -
På tal om hatthylla, det ska jag också sätta upp! :) Det värsta är att jag vill snickra en själv, med en tillhörande skohylla. Mest för att vi har en ganska liten hall med ett element på enda lediga väggen så skohyllan måste anpassas... Känner också att jag måste skapa mer förvaringsutrymme, och då är ju lite extra hyllor ypperligt.LinnElin skrev 2013-08-18 16:39:59 följande:Vi har fixat lite här hemma oxå. Men mest möblerat om, satt upp hatthylla och lite sånna saker. Sambon ska sälja sin lägenhet som har varit uthyrd så det är en hel del som ska fixas i den innan fotografering och visning. Hur jag nu ska orka med det... Fast sambon är rätt duktig på att göra som jag säger. ;) Spjälsängen ligger i kartong under våran säng, bilbarnstolen står i sovrummet och vagnen i källaren. Jag vill ha ett skötbord som man kan ha på sängen men i värsta fall får mitt pysselbord tjänstgöra som skötbord. Har börjat få förvärkar oxå. Bläää! Kan det inte vara nog me åkommor nu?
Ja lite sådana grejer har jag, har förverkar/sammandragningar nästan varje morgon som jag vaknar av. Sedan tror jag att bebben börjar trycka på lite nedåt också, för rätt som det är under dagarna så kan det plötsligt kännas som korta, skarpa, knivhugg där nere... Hehe! men jag har läst någonstans att så kan det vara när det börjar bli tungt Som sagt jag är glad att jag mår hyffsat bra! -
Hello, vad trevligt att du har hittat hittokiigt skrev 2013-08-19 16:03:18 följande:hejsan allihoppa!
första gången här även fast jag nu är i vecka 31. (BF 27 okt)
vet inte hur jag ska känna ang allt, när man läser är det många som stressar upp sig och nästan har allt klart och redo redan nu. medans jag själv är kanske för lugn(!?!).
vi väntar på att få flytta in i ny lägenhet och har inget direkt klart tills att den lilla ska komma, borde jag känna mig stressad? första barnet och känner mig FÖR lugn helt enkelt. är det normalt att inte helt ha greppat situationen än? hur medveten jag än är om att jag snart kommer ha barn så är det fortfaraned overkligt.
vet inte hur jag ska tolka mig själv! känner mig rätt vilsen i alla hormoner och känslor och tankar!!
Äh, alla kan ta det i sin egen tat! Du tar det säkert så lungt som du behöver, och allt kommer säkert att lösa sig galant. Men att man har saker färdigt tidigt behöver ju för all del inte betyda att man är stressad egentligen Jag har en hel del saker klara men inte för att jag är stressad, utan mer för att det är kul att pyssla och dona och förbereda sig. Börjar man i tid kan man ju ta saker lite pö om pö och för mig handlar fixandet om mental förberedelse också, att bereda sig på vad som komma skall. En annan aspekt som jag har är ju så klart att det är väldigt roligt, jag längtar väldigt mycket efter våran bebis så att få hållas på och greja med förberedelser blir ju ett slags substitut.
Och ja du vilsen bland hormonerna är du inte ensam om att vara heller, haha! -
Vi kommer nog ha ett fårskinn i vagnen. Sedan beroende på hur kallt det blir, vinteroverall och åkpåse när det börjar bli kyligt. Jag känner nog att jag inte kommer kunna sitta inne och glo på TV hela vintern för att bebisen är liten, utan kommer få hitta lösningar på hur vi kan göra det varmt och gosigt.sofffi skrev 2013-08-29 11:32:07 följande:hej! bf den 14 okt ,hur har ni gjort kring klädköp när det blir kallt jag har köpt en fleeceoverall i stl 56 iallafall men funderar hur mycket som behövs till vintern?vagnen skyddar ju mycket och man lär nog inte vara ute så jättelänge i vinter me en nyfödd.
-
Här är en till som sover skitdåligt, rent ut sagt i natt vaknade jag klockan 03 och har inte sovit en enda blund sedan dess, trots att jag verkligen tröttade ut mig igår kväll och roade mig med att rensa, städa och göra om i min och sambons garderober. Inte ens nu under dagen har jag lyckats komma till ro och slumra till.Kissekatten skrev 2013-09-05 18:12:26 följande:BF 16 oktober här! Kul o läsa om er alla!
Jag har Börjat sova så oroligt och är extremt lättväckt! Törsten kommer oxå nattetid.. O eftersom törsten är framme så blir ju det ca 3-6 toalett besök per natt! Fast toalett besöken har varit frekventa ett bra tag, säkert sen v22-23!
Känns som jag har världens minsta blåsa! :/
samma sak natten mellan fredag-lördag, fast då vaknade jag 02.30... skulle egentligen ha jobbat idag men det var bara att glömma och sjukskriva mig. Fällde till och med en tår i morse för att jag inte sover och för att jag kände mig heeeelt slut. Hoppas på en bättre sömn nu i natt!
Annars är allt väl och bebben sparkar och lever om. Tror inte den har fixerat sig än för den verkar ligga på tvären då och då, så då spänner det ganska mycket i hela magen faktiskt! Hur är det för er andra?
Och era magar, växer de? Min är så himla liten tycker jag, det är ju inte lång tid kvar nu... inte för att storleken på magen spelar mig någon roll, men kan inte ni som har lust posta lite magbilder, så man får se hur ni anda med BF oktober ser ut nu? Mest för att jag är himlans nyfiken och att det är kul med bebismagar. Jag postar så klart också!
Annars då, gravidkrämpor? shoppingfynd? Total freakout inför förlossningen? Lugna som filbunkar? Hormonmonster, eller börjar det lägga sig? Hur lever era liv?
Kram Och skål för att vi snart har genomlidit en hel graviditet och fortfarande lever
och just ja, min (mini?) mage idag, 33+5