• 123456

bf oktober 2013???

Gjorde KUB test igår. Fick se lillskrutten för första gången. Hen vinkade och sparkade och försökte slingra sig undan ultraljudet och hjärtat slog starkt. Då kom det en tår av lättnad kan jag säga. Sonen var med och när han såg bilden på bebisen på skärmen sa han "titta ett spöke". Ja så kan man ju också se det...

Allt såg bra ut och nu avvaktar vi bara beskeden ang blodprovet så vet vi säkert sen.  

Jag kunde svära på att jag kände den röra sig i går kväll. Det känns tidigt men nu vet man ju lite mer vad man ska känna efter.... 

• 123456

Det är lättare att uppfatta rörelserna nu med andra barnet eftersom man vet hur det ska kännas.

• 123456

Var på ultraljud i måndag och har fått BF framflyttad till 18 okt. Allt såg bra ut och Vi fick också veta att vi får en liten tjej!

• 123456

Vi visste inte med första barnet och nu tänkte vi att det kunde vara kul att veta i förväg denna gång....

• 123456

Jag har tydligen fått staflykoker B. De kollade detta eftersom jag haft lite problem med kisseriet och med sammandragningar. Det behandlas dock inte förrän i samband med förlossningen. Någon som har erfarenhet av detta? 

• 123456

V 33 nu och jag är trött! Såklart har det också att göra med att vår stora kille inte sover riktigt på nätterna mm.

Känner mig kusligt lugn inför att det ska komma en till. Har inte plockat fram gamla babykläder eller någonting. Inser att jag väljer att inte tänka på förlossningen eftersom jag blir skraj då. Vet ju inför denna gång hur J-vla ont det gör. undrar om jag kan förtränga ända tills det är dags?
    Är det någon annan omföderska som oroar sig för förlossningen tro?  

• 123456

Herregud en sån liten mage! Du kanske växer mycket nästkommande veckor....

• 123456

tesstessan: så ser min mage ut också! Modellen större. Det är andra barnet för mig men jag hade inte så liten mage som smultronsöt första gången heller. 

Kul att det kan vara så stor skillnad....   

• 123456

Halloj

Samma problem här. 35 +3 idag och lillan ligger i säte! Andra barnet så det kan ju ändra sig av sig självt fortfarande. Födde vaginalt första gången. Vändningsförsök inbokat till den 23 sept så efter det får vi väl se. I mitt landsting föder man normalt inte i säte utan det blir kejsarsnitt i så fall. Är mest orolig att vändningsförsöket ska påverka lillan negativt eller sätta igång det så det blir ett akut snitt den 23....  

• 123456

var på förlossningen och vände bebben igår. Det var INTE skönt kan jag säga... men nu är det huvudet neråt.
    å man undrar ju om man ska gå med detta 3-4veckor till. Då blir det jobbigt för det gör rätt ont kan jag säga och det mesta är på kvällar och nätter....

• 123456

Två läkare fick ta i men det gick ganska fort och tydligen var den ganska lättvänd. Värst ont gjorde det sista biten när huvudet trycktes nedåt. Man får ju inte någon smärtlindring och det är rätt övergående smärta men det var faktiskt bricanylen som var mest obehaglig. Man fick liksom panikångest av den så det var ganska jobbigt, kunde inte andas och tårarna sprutade men det är tydilgen helt normalt.... 

Huvudet trycker inte så på magsäcken längre så det känns bättre men å andra sidan trycker det mer neråt nu. Upplever att jag fått mer svårt att andas nu sen vändningen.Nu ligger den mer på andra sidan så det kanske är något som den ligger och trycker på. Hoppas den inte flyttar tillbaka för jag vill helst inte behöva snitt.

• 123456

Smultronsöt; Konstigt det där med att du fick vänta en kvart på att bricanylen skulle börja verka. Jag fick en dos intravenöst och det tog sekunder innan det tog full verkning. Kanske man får olika mycket i olika landsting?

• 123456

BF på fredag, tror slemproppen gick idag... Undrar hur länge det dröjer nu? 

• 123456

I onsdags två dagar före BF kom vår lilla dotter, 3275 g och 50 cm lång. Allt gick bra och nu är vi hemma och bara myser.....

Svar på tråden bf oktober 2013???