• 123456

bf oktober 2013???

Hej

smyger mig in här. 

Är 8+6 idag och ska ha 14 okt. Det är andra barnet och nu mår jag mycket sämre än med sonen. Spyr inte tack och lov men kan vara illamående från och till hela dagen. Hoppas illamåendet snart lägger sig. 

Tänkte göra kub test med detta barn. Har någon gjort detta?     

• 123456
    EmiliaGK skrev 2013-03-12 07:16:28 följande:
    Hej på er!
    Igår började jag blöda igen samtidigt som jag fick mensvärk-liknande smärtor som tilltog allt mer och ju längre tiden gick desto mer blod med klumpar kom ut. Var på KK igårkväll där missfall konstaterades.
    Känner mig helt tom men tackar Gud för att jag har min älskade lilla flicka hemma som livar upp tillvaron.

Lycka till nu allihop med era graviditeter! Hoppas allt går bra!
    Lider verkligen med dig! 
  • 123456

Ni som har barn sedan innan,  när börjar det visa sig på magen att ni är gravida? 

• 123456

Är orolig för jag tycker inte det händer något. Är i vecka 9 (tror jag) och det syns ingenting. Känns som alla andra säger att det syns så himla tidigt barn två. Är orolig för KUB testet också. Ska göra det i början på april och får besked en vecka senare och är ju så klart livrädd för att det ska visa på hög risk.... Vet dessutom inte om jag bör berätta på jobbet innan jag fått resultatet av KUB testet. Hade tänkt berätta när första trimestern var över för de behöver verkligen veta så fort som möjligt men jag vet inte om jag bör avvakata....

• 123456

Är det förresten någon som har tips ang knipövningar att ge? Hade lite problem med läckage efter förra förlossningen och vill ju så klart inte att att det ska bli ännu värre efter denna förlossning. Det gäller att ligga i hårdträningen av bäckenbotten nu men tycker det är svårt att få till en rutin....

• 123456

Vi har inte kub i vårt landsting så vi måste åka iväg och göra det privat. Då det är lång resväg tar man blod och gör ul samtidigt. Då får man vänta en vecka på besked.

• 123456

Jag är 10+0 idag och måste säga att det är ju lite fördel att brösten svullnar lite. En annan har ju inte så mycket från början. Minns dock att de kan bli riktiga ballonger längre fram så det klart att då kanske det märks. Mår inte riktigt lika illa längre vilket är skönt men kan ju sitta och goffa i mig för jämnan. Blir sjukt hungrig med 2 timmars mellan rum. Käkade lunch för den timme sen och nu sitter jag och äter chips! Jag går upp så mycket min kropp behöver så jag sätter inte några gränser. Det blir bara onödig press på mig själv.

• 123456

Jag är 35 i år så det är därför vi vill göra KUB testet. Vi gjorde inte det förra gången.

• 123456

Jag håller med! Jag har inskrivning på torsdag och jag måste be att de då kollar att hjärtat slår.

• 123456

Var på inskrivning i torsdags och döm om min besvikelse när barnmorskan inte kunde tillgodose önskemålet att få veta om barnet lever. Tycker det är så dålig stil att man ska behöva vänta till v 17. Ska ju som tur är på kub test i veckan (som jag får bekosta själv för mitt landsting är för snålt) och då får jag ju veta men det är ändå jobbigt. Berättade för släkten under påsken och väntar väl några veckor till med jobbet. Mår inte lika illa längre och är inte lika trött eller hungrig så det är ju bra. Vecka 12+1 idag.

Svar på tråden bf oktober 2013???