• Highness

"Nu är jag full..."

Tänkte att vi skulle ha en tråd för festliknande situationer, igen.  Här ska vi skriva när vi känner oss runda om föttera... 

• Svar på tråden "Nu är jag full..."
  • fortsätt paddla

Hamstrar är fruktansvärt fascinerande djur. Om man tar sig tid att umgås med dom:)
    Hon har mat i kinderna, springer rally och kommer fram då och då för att snacka. Och hon klättrar fantastiskt bra.
    Den här sysslan kan jag tänka mig att ta på mig oftare:)

• Wimsey

Jag har pulver hemma, som alternativ till budpizza. Fast jag har aldrig testat att leva på det på heltid.

gammal detektiv i ny förpackning
  • Beaker
    M C skrev 2013-01-25 20:21:00 följande:

Ja, just så. 
    Förbränning.

Det är enkelt, man blir pigg, smal och mätt.
    Svårt att förklara om man inte provat själv.

Eller ja, smal tar ju tid, men de andra är man varje dag.    

Mätt? Really? Drömmer
  • M C
    Beaker skrev 2013-01-25 20:26:15 följande:
    Mätt? Really? Drömmer

Proppus mättus.
    Orkar fan inte ens en barnportion längre, magsäcken är som ett litet barns. 
    Undo these cuffs and I'll show you
  • KimPossible
    M C skrev 2013-01-25 20:40:29 följande:

Proppus mättus.
    Do tell me. Två tuggor kött och sallad, en klunk vin sen känns det som om man länsat buffén på nån av Thairestaurangerna på Sveavägen.
  • Beaker
    M C skrev 2013-01-25 20:40:29 följande:

Proppus mättus.
    KimPossible skrev 2013-01-25 20:45:00 följande:
    Do tell me. Två tuggor kött och sallad, en klunk vin sen känns det som om man länsat buffén på nån av Thairestaurangerna på Sveavägen.

GBP?
  • I Rose I

Kim

Jag förstår. Jag lever tillsammans med en man som äter så sunt det bara går att jag bara känner mig dum i huvudet om jag skulle få för mig att äta något onyttigt. Han dricker inte ens cola till annat än med sprit. Han har hjärntvättad mig senaste 11åren med att man ska äta si och så och att portionerna ska se ut på ett viss sätt. Han äter mycket men inte skräpmat och tränar 3gånger i veckan så han går aldrig upp i vikt.

Själv gick jag upp något fruktansvärt med min äldsta son (50kg) och jag har aldrig mått så dålig i hela mitt liv. Jag ville inte ens se mig själv i spegeln utan tog bort alla spegel vi hade hemma. Det var ett helvete att gå ner allt sedan. Jag bytte ut middan mot varma koppen bland annat och började träna och äta enligt makens recept.

Önskar dig all lycka men försök kombinera pulverdieten med träning. Det ger mer resultat.

Skål!           

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (Sa´di Persisk Poet)
  • fortsätt paddla

Jag skulle aldrig, någonsin kunna leva på pulver. Mat är på tok för gott.

• KimPossible
    Beaker skrev 2013-01-25 20:46:33 följande:

GBP?
    Nej.

*kastar pulverpåsar på* 
  • Beaker
    KimPossible skrev 2013-01-25 20:49:31 följande:
    Nej.

*kastar pulverpåsar på* 
    Aj!  Ditt pulver känns! Skrikandes
Svar på tråden "Nu är jag full..."