I Rose I skrev 2013-01-25 21:13:48 följande:
Jag hade ingen uppfattning om min kropp tills jag blev gravid om jag ska vara ärlig. Var helt nöjd med min kropp och så som jag såg ut tills jag exploderade med 50kilo övervikt på mindre än 9 månader. Jag hade TUR som inte sprack. Fattar inte hur det gick till men min hud bara töjde ut sig mer och mer. Att gå ner 50 kilo tär på kroppen. Min älskade kropp som jag var stolt över var puff väck och jag vantrivdes. Jag som älskar sex nobbade maken till den grad och till och med sa till honom att han får gå och hitta någon annan. Det var inte lyckad. Han är ju tokreligiös och fick fnatt. Dan efter släpade han mig bokstavligen till en läkare och bad honom lappa ihop mig så jag slutade bete mig så som jag gjorde. Är honom evig tacksam. Min kropp hittade tillbaka men mina bröst (obs, jag pratar om mina bröst nu och ingen annans) såg ut som två stekta ägg när jag låg på rygg. Tortyr!
Men du är ju inte så gammal Kim. På vissa pass jag går så kommer det 70+ men jag förstår om man tröttnar på träning om det har varit en central del i ens liv under en lång tid. Försök kolla på nätet och hitta billiga bars du kan äta mellan pulverna så att du i alla fall får i dig något gott och inte bara pulversmaken. Blandar du med vatten eller mjölk? Jag brukade blanda i lite färska frukter så att det inte smakade blääää rakt av.
Jag hade gärna druckit ikväll men måste hålla mig nykter. Ska köra till Arlanda på dan och sen tillbaka till Stockholm för att sedan åka dit igen.
Uh, det låter inget vidare alls.
Skönt att du kunde komma tillbaka så att du trivs. För det är ju det som är det viktiga, att man trivs själv. Inte att man passar in i någon mall eller ser ut på ett visst sätt för någon annans skull.
För min del så är det diverse sjukdomar som sätter stopp för träningen idag, fibro, artros och troligen RA också, men jag försöker så gott jag kan ändå. Blandar med vatten, tack för tipset att blanda med annat! *läser bär istället för frukt, frukthatare som jag är*
Ska inte ta upp tråden med mer tråkigt nu, men du kan väl skriva hur det går för din mamma.
Skål!