Inlägg från: KimPossible |Visa alla inlägg
  • KimPossible

"Nu är jag full..."

idiblon yes skrev 2013-01-19 15:35:09 följande:
    Nej! Jag stannar inte!
    *binder fast och sätter ut vakter*
    M C skrev 2013-01-19 16:19:51 följande:

Men gud, kom hit! *svettas ihjäl i 26 varma grader*
    Tempen ute steg från -25 eller så till -2. *fläktar* 
    *avenskuk* Gråter

Nu tänker jag dricka vin! Nåt ska man väl ha för att få upp värmen. Skål på er!Skål

• KimPossible
    AngieT skrev 2013-01-19 18:01:11 följande:
    Jag ska aldrig dricka igen!

Something for you?

{#emotions_dlg.djavulsk} 
  • KimPossible
    AngieT skrev 2013-01-19 18:15:35 följande:
    Försökte titta men det gjorde bara ont i huvudet:P
    Ahahahahahahaha!

Felåt. Tyst

*skickar Alvedon, spagetti Bolognese och choklad till AngieT* Kyss
  • KimPossible
    Trailer trash TT skrev 2013-01-25 17:53:26 följande:
    Jupp
    Mrs Fritzl!

Skål på er, nu bryter jag (tillfälligt) min pulverfasta och ska både dricka vin och äta mat! Ska bli intressant att se hur det blir efter fyra dagar på pulver, kaffe, vatten och cig.

Drömmer Skål 
  • KimPossible
    Trailer trash TT skrev 2013-01-25 17:57:39 följande:
    You gonna get drunkSkål
    Om jag hinner innan jag somnar.
  • KimPossible
    M C skrev 2013-01-25 18:05:51 följande:

Så du bryter samma dag som du går in i ketos? *suckar*
    Men låt bli maten iallafall. Eller ät bara köttet. 
    Men jag SKA ju inte gå in i ketos!   Jag använder inte pulvret så, jag kör det istället för att inte äta nåt, inte äta nåt, inte äta nåt, och sen goffa i mig på kvällen. Alltså för att få ett jämnare intag av näring under dagen, hålla blodsockernivån i schack samtidigt som jag får ett lägre kaloriintag/dag. 

Ja, jag är lite tvärtom, men det har funkat förut så jag kör på det.  Skål
  • KimPossible

Fast det blir inga kolhydrater iaf, förutom vinet då. Har gjort en grönsallad med fetaost till istället. 

• KimPossible

Tror jag ställer undan vinet ett tag, det får bli lite senare. 

Men skål i vatten för all del! Skål 

• KimPossible
    AngieT skrev 2013-01-25 18:37:22 följande:
    Och jag knaprar på en morot än så länge... Blir champagne ikväll=)
    *kollar flygtabellerna till London* 
  • KimPossible
    AngieT skrev 2013-01-25 18:42:31 följande:
    Ja för fan, kom över Alltid kul med trevligt sällskap! Men du får vara förberedd på att jag kommer ha olika faser ikväll. Skrattfasen, gråtfasen, upprepningsfasen och kåtfasen. Full Angie i ett nötskal
    Det är lugnt, jag är van vid sånt. Jag är gammal nog att ha varit med om det mesta, men ung i sinnet som en tonåring ibland.
    I Rose I skrev 2013-01-25 19:10:17 följande:
    Jag hade gett vad som helst för att vara icke nykter just nu....

Kim- Vilken pulverdiet är det du går på? Provat att byta ut några av måltiderna mot varma koppen? Man går ner otrolig mycket och bra mycket snabbare än pulverdieten. Bara ett tips.   
    Just nu kör jag Allevo. De sålde ut 15-pack för 25 spänn på vårt lokala Coop, så jag köpte upp mig på några kartonger! 

Problemet för mig med dieter av alla slag är att jag har en rätt gedigen ätstörning i bagaget. Jag ska egentligen inte alls hålla på med sådana här saker, men jag har lärt mig (nästan) hur jag ska göra för att det ska funka just för mig.

Det gör att jag inte kan gå efter hur "man ska", utan måste göra annorlunda ibland. Kör jag viktväktarna så blir jag ilsk som ett bi över att behöva väga mig och att andra lägger sig i min vikt, då blir jag KP tvärtemot istället och äter ännu mer. Äter jag varma koppen tror jag att jag inte alls är på diet, utan blir sur över den bedrövliga "maten" och äter en massa skit efteråt. Går jag på strikt LCHF och råkar ta en sked pasta en dag, blir jag förbannad på mig själv och överger hela skiten. Kör jag pulver strikt så blir jag vansinnig och ger upp efter en vecka eller max två (tror jag rekordet är). 

Det är inte lätt. Men jag har hittat en sak som fungerar, och det är att köra lite GI-inspirerat (fast med "lite" ost...). Och för att jag ska kunna komma över det värsta kolhydratsuget (vilket alltså är en stor bov i dramat för min del, pasta-, bröd-  och potatisälskare som jag är) så kör jag pulver i början för att vänja av kroppen. Då får jag även ett jämnare näringsintag som sagt och slipper blodsockerdippar där jag väser åt mina nära/kära.

En jefla tur att jag inte har något sockersug, jag gillar inte söta saker speciellt mycket. En ruta choklad ibland räcker länge för mig. Tur det, någon last ska man väl sakna också även om summan av lasterna är konstant.

Skål! Skål

Svar på tråden "Nu är jag full..."