Inlägg från: Seglaren1 |Visa alla inlägg
  • Seglaren1

Hästarna mår inte bra!

Hej allihopa! Vill bara höra med er vad ni hade gjort i denna situation. Varje dag när jag kör hemifrån så kör jag förbi ett stall där dom har 3 st hästar, 2 shettisar och 1 lite större ponny. Saken är den att hästarna varken får vård eller kommit ut ur den här hagen. Dom har stått där sedan i somras. Dom har visserligen ett skjul dom kan gå in i... Kan jag göra något för att hjälpa dom? Eller skall jag inte bry mig alls? Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Hästarna mår inte bra!
  • Seglaren1

Jag bor bara någon kilometer från det här stallet så går förbi där också.. Hästarna är ganska magra, hovarna på ena hästen ser inte bra ut.
    Min sambo har också reagerat på detta så jag är ju inte ensam om det...
    Jag vill ju absolut inte göra en anmälan men jag vill inte att djuren har det dåligt heller!  

• Seglaren1

Om jag skulle anmäla så är det ABSOLUT inte för att jävlas med ägarna. Det har jag inget intresse av!

• Seglaren1
    Angels skrev 2013-01-17 19:29:28 följande:
    Om något är uppenbart fel så är det klart att en anmälan är befogad och inte något man gör bara för att jävlas. Men det finns många där ute i denna värld som anmäler bara för att de tror något, för att de inte har tillräcklig kunskap eller enbart för att jävlas.

Jag skall höra med några grannar om dom har reagerat. Jag har hållit på med hästar sedan barnsben så lite kan jag om hästar..
Svar på tråden Hästarna mår inte bra!