Inlägg från: sanneswardhs |Visa alla inlägg
  • sanneswardhs

Mammor Vällingby/Hässelby/Råcksta osv.

Hej! :)
    Jag heter Sanne och väntar mitt andra barn i maj, har en pojk som är 3 år också. Har precis flyttat till Vällingby och skulle tycka det vore roligt om det fanns fler mammor/blivande mammor som man kunde umgås med. Ta promenader, fika osv. Alltid roligt med lite mamma vänner när man går hemma sedan :) 

• Svar på tråden Mammor Vällingby/Hässelby/Råcksta osv.
  • sanneswardhs

Oj ja då är det snart dags då med andra ord! Vet du om det blir en pojke eller flicka? :)
    Ja men då har vi båda 09 barn då, min blir 4 fast i december. Jag bodde i Blåsut ett tag innan jag flyttade hit till Vällingby/Råcksta. 

Åldern spelar ingen roll, tycker det bara skulle vara roligt med nya mamma vänner. Själv är jag 21 år. 

• sanneswardhs

Åh vad roligt, själv får jag en till pojke! :) Ja jag instämmer på det, kommer troligtvis bli helt annorlunda men det är  som du säger väldigt spännande och nu vill jag bara att dessa 4 månader ska gå fort! Hur mår du annars, börjar du känna  något som tyder på att det är dags snart? 

Han upprepar det ibland att han ska bli storebror och han vet att det är en bebis i magen och när vi köpt något så säger han att det är till bebisen men när vi säger att bebisen är lillebror så säger han nej. Han uppfattar bebis och lillebror som två helt olika, hehe! Hur är din dotter? Förstår hon vad som snart ska hända? :)

• sanneswardhs

Jaha så pass! Skönt på ett sätt för då har du ett datum då du senast kommer bli flerbarns mamma, måste kännas underbart! Jobbigt med ryggen, börjar själv känna lite i svanken så tänker jätte mycket hela dagarna på att inte lyfta fel eller tungt på dagarna. Jobbar på förskola så det blir verkligen svårt ibland men tänker på det just för jag vill verkligen inte få problem med ryggen. 

Vad roligt, det känns som att reaktionen och hur barn tar det märks när man väl kommer hem och det finns en bebis framför. Det är iaf den uppfattningen jag fått :) 
    Roligt för henne att komma till BB och hälsa på, det är ju verkligen något stort med det!

Har du din dotter på förskola här ute någonstans? Har precis fått plats här så min son ska börja nästa månad, tänkte om du vet något i området som verkligen inte är bra osv. Bor mellen vällingby/råcksta så borde väl vara nästan samma område som dig då kanske:)

• sanneswardhs

Lillmarli: Nej aldrig under graviditeten utan jag fick problem med den efter åt i ungefår ett år, kollade aldrig upp det tyvär vilket var dumt då det kom och gick lite som det ville. Så får hoppas att det inte blir lika denna gång bara.

Okej, ja jag förstår det. Ja det är ett kommunalt dagis med Reggio Emilia inriktning, vilket är lite nytt för mig men hoppas på det bästa :)

Snobbs: Välkommen! :) Då är vi beräknad ganska lika eftersom jag väntar en pojke 14/5. Jobbigt det där med ryggen, hoppas det inte blir värre för dig bara! Jag mår bra, förutom att jag börja känna i svanken då. Sedan har min sömn blivit lite rubbad, har svårt att sova men vet inte om det har med graviditeten att göra men gissar på att det finns säkert någon sammankoppling..

• sanneswardhs

Lite smått, såg nu att det kommit in fler svar på den :) Men de är bara att vi skakar liv i tråden igen! :)

• sanneswardhs

Okej :) Jag är själv rätt nyinflyttad i Vällingby/Råcksta. Har en son på 3 år och väntar en liten kille till nu med bf 14 maj. Är 21 år. Var bodde du innan du flyttade ut till Hässelby? :)

• sanneswardhs

Okej! Vi bodde i Blåsut, har precis slutat jobbat ute i Farsta strand så då är vi från samma håll. Flyttade hit i December då det är närmare till sambons jobb och vi fick större lägenhet. Skönt att din kille hittar lite i området iaf :)
    Nu vill jag bara att tiden ska gå fort, orkar inte med väntan! Ja det är lika spännande men är inte lika nervös inför förlossningen då jag vet lite vad som väntar även fast alla är olika så har jag ett hum iaf.

Har era första 6 månader gått bra? :)  

• sanneswardhs

Oj ja det förstår jag måste varit stressigt när man har en så pass liten då!

Vad jobbigt, hade så med min son när han var liten. Han vart inte mätt på det jag hade och blev tillslut efter 5 veckor tvungen att börja ge honom ersättning. Då fick jag en nöjd bebis som inte skrek konstant men herregud vad folk dömmer när man säger att de inte går att amma! Skönt att det gick bra för er tillslut också! :)

Härligt, hört många som säger tvärtom - "svårare" att vara mamma än vad man trott. 
    Vad gör du om dagarna när du är mammaledig då? Känner du mycket människor här ute?
    Själv är jag ju sjukskriven nu fram till förlossningen men här ute känner jag inte en människa så går för de mesta hemma om dagarna och tycker tiden kan gå.. Lättare sagt än gjort ;) 

• sanneswardhs

Haha precis som mig då! Ja jag förstår hur du menar, jag känner eller är bekant med några som har barn men jätte många vänner kan jag ju inte riktigt påstå att jag har som också har barn. 
    Kanske kan ses över en fika eller ta en promenad någon dag om båda ändå mest bara går hemma? :)
    Om du vill får du gärna lägga till mig på fb, Sanne Swärdh så kan vi prata vidare där! 

• sanneswardhs

Hej igen! Nu är jag tillbaka, nu är min lilla Vincent sju veckor. Någon som vill ses över en fika? :)

Svar på tråden Mammor Vällingby/Hässelby/Råcksta osv.