• sanneswardhs

Mammor Vällingby/Hässelby/Råcksta osv.

Hej! :)
    Jag heter Sanne och väntar mitt andra barn i maj, har en pojk som är 3 år också. Har precis flyttat till Vällingby och skulle tycka det vore roligt om det fanns fler mammor/blivande mammor som man kunde umgås med. Ta promenader, fika osv. Alltid roligt med lite mamma vänner när man går hemma sedan :) 

• Svar på tråden Mammor Vällingby/Hässelby/Råcksta osv.
  • Lilimarli

Jag bor i Råcksta och ska ha mitt andra barn om en vecka. Jag har en dotter sen innan med en annan man, som fyller 4 i mars. Vart bodde du innan du flyttade hit? :)

Jag är 28 år om det kan spela roll :)

• sanneswardhs

Oj ja då är det snart dags då med andra ord! Vet du om det blir en pojke eller flicka? :)
    Ja men då har vi båda 09 barn då, min blir 4 fast i december. Jag bodde i Blåsut ett tag innan jag flyttade hit till Vällingby/Råcksta. 

Åldern spelar ingen roll, tycker det bara skulle vara roligt med nya mamma vänner. Själv är jag 21 år. 

• Lilimarli

Det blir en flicka till :) Det ska bli spännande att bli flerbarnsmamma. Det är nog helt annorlunda mot hur det har varit :)

Vad säger din son om att bli storebror? Förstår han vad som händer? :)

• sanneswardhs

Åh vad roligt, själv får jag en till pojke! :) Ja jag instämmer på det, kommer troligtvis bli helt annorlunda men det är  som du säger väldigt spännande och nu vill jag bara att dessa 4 månader ska gå fort! Hur mår du annars, börjar du känna  något som tyder på att det är dags snart? 

Han upprepar det ibland att han ska bli storebror och han vet att det är en bebis i magen och när vi köpt något så säger han att det är till bebisen men när vi säger att bebisen är lillebror så säger han nej. Han uppfattar bebis och lillebror som två helt olika, hehe! Hur är din dotter? Förstår hon vad som snart ska hända? :)

• Lilimarli

Jo jag mår bra. Haft problem med ryggen men det har varit överkomligt. Jag ska göra ett planerat snitt på tisdag så kommer hon inte tidigare så är det sista datumet. Jag känner inte så mycket, mer att hon har det väldigt trångt. Hur mår du? Fått några problem med rygg eller ngt?

Min dotter e nog mer stolt över att bli storasyster än att det kommer en bebis. Men jag e separerad från hennes pappa så just nu är hon hos honom och hon kommer få komma och hälsa på mig när jag e på BB.

Hon fick en kusin för några månader sen, och den e mer intressant just nu.

• sanneswardhs

Jaha så pass! Skönt på ett sätt för då har du ett datum då du senast kommer bli flerbarns mamma, måste kännas underbart! Jobbigt med ryggen, börjar själv känna lite i svanken så tänker jätte mycket hela dagarna på att inte lyfta fel eller tungt på dagarna. Jobbar på förskola så det blir verkligen svårt ibland men tänker på det just för jag vill verkligen inte få problem med ryggen. 

Vad roligt, det känns som att reaktionen och hur barn tar det märks när man väl kommer hem och det finns en bebis framför. Det är iaf den uppfattningen jag fått :) 
    Roligt för henne att komma till BB och hälsa på, det är ju verkligen något stort med det!

Har du din dotter på förskola här ute någonstans? Har precis fått plats här så min son ska börja nästa månad, tänkte om du vet något i området som verkligen inte är bra osv. Bor mellen vällingby/råcksta så borde väl vara nästan samma område som dig då kanske:)

• Snobbs

Hej. Jag är 27, bor i råcksta och ska få mitt första barn(pojke) i månadsskiftet april/maj. Hoppar gärna in här

• Snobbs

Tack
    Jag mår bra än så länge och jobbar på, dock trött och lite ont i ryggen.
    Mår ni bra annars?

• Lilimarli

Snobbs; jag mår bra, är som ett kylskåp, så att ta sig upp ur sängen är en hel vetenskap. Men det är slut snart...:)).

Har du ett tungt arbete? Jag slutade jobba för en vecka sen, jag jobbar på kontor.

Svar på tråden Mammor Vällingby/Hässelby/Råcksta osv.