• miiiiichelle

Fler på utredning ?

Sägs inte så mycket här längre, hur går det för er? Själv väntar vi fortfarande på svar från sperma provet. Snart gått två månader och sambon ringde förra veckan, då sa de att det kan ta två - tre månader. Känns ju helt sinnes sjukt!!

• miiiiichelle
    elyse skrev 2013-05-02 21:36:25 följande:
    För oss tog det typ en vecka, max. Nu väntar vi, eller jag, som sagt på att få börja med injektioner istället. 

Okej, hur känns det då ?
  • miiiiichelle
    elyse skrev 2013-05-02 21:36:25 följande:
    För oss tog det typ en vecka, max. Nu väntar vi, eller jag, som sagt på att få börja med injektioner istället. 

Okej, hur känns det då ?
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-05-02 22:51:30 följande:
    Jag väntar fortfarande på att få en tid för spolning... Har väntat i snart 7 veckor. 

Det känns som om ingen på ställena man går till förstår. Att man ska behöva vänta så länge är sjukt. Inom tre månader har man rätt att få tid. Det fick vi, men sen behöva vänta tre till på provsvar ? Ett halv år blir det ju sammanlagt.
  • miiiiichelle

Någon som vet hur man kan "förbättra" spermierna ? Har en misstanke om att deg kan vara där problemet är. När proverna inte visade något på mig.

• miiiiichelle

Nu har jag kontaktat spermie labbet. Det har blivit mycket fel det senaste tydligen. Ska inte ta mer än två veckor i vanliga fall. Vi har snart väntat nio. Riktigt irriterad på att vår läkare inte regerat. Och att receptionisten kunde säga att det kan ta tre månader med tyken ton?! Sjukvården är ju skandal!

• miiiiichelle
    ooemilyoo skrev 2013-05-13 13:37:09 följande:
    Vi fick svaren efter 7dagar...:(

Jag lider med er..

Ja nu har dom fixat så det ska vara framme senast onsdag hos vår läkare. Blir bara så jävla sur på att inte läkarn reagerat!
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-05-13 17:35:38 följande:
    Mensen kom igår och jag ringde därför kvinnokliniken idag. Det blir ingen spolning den här cykeln heller! Det fanns en tid 29/5, men då är jag på dag 18 i cykeln och det går därför inte. Sköterskan som ringde noterade i alla fall att jag har väntat länge.

De är kassa! Ska ju ha "akut" tider till sådant!!
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-05-13 18:53:05 följande:
    Jag förstår inte... Jag har idag väntat i 8 veckor och måste vänta i minst 4 till. Skall man behöva bli förbannad och vara aggressiv när man pratar med dem för att de skall få tummen ur och ge en en tid?

Yes! Tyvärr så är det så!
  • miiiiichelle
    ooemilyoo skrev 2013-05-14 10:47:04 följande:
    Om 7 dagar får jag lov att kissa på stickan i hopp om ett plus.. Då jag blev behandlad med hcg hormoner för en vecka sedan. Jag mår aaap dåligt och är känsligare än känsligast och en ren hagga! Hoppas på ett plus men är livrädd för ett minus..:(

Lycka till! :) glöm inte att meddela svaret :)
Svar på tråden Fler på utredning ?