• miiiiichelle

Fler på utredning ?

Nelly81 skrev 2013-01-29 21:13:26 följande:
    Känner precis igen vad ni skriver, alla runt omkring blir med barn och pratar om hur lätt det är att bli gravid, bah medan en annan har kämpat som en toka i över 2år. Varit på utredning och nu startat pergotime, första månaden  och haft ÄL i helgen men gick inget bra då flera omständigheter gjorde att  vi inte kunde köra på o försöka göra barn, hade iförsig sex på torsdag o spemierna kan väl leva ett par dygn? Nån som vet exakt? Känner fortsatt press då vi endast har 4 mån till med hormonbehandling innan det blir IVF till hösten, just nu känns det som jag orkar bara inte med allt kring IVF. Åh varför ska endel får har det så svårt o kämpa för att bli gravid!! Vi får alla hålla tummarna och hoppas att år 2013 är det äntligen får tur att får en del av kakan

Vad har ni för "problem"? Jag förstår precis, har inte ens börjat utredningen och jag är nästan trött på allt som väntar nu. Men fick en bra kommentar av en vän, vars mor försökt med ivf och allt på hennes lillebror. Inget funkade så när de gav upp plussa hon en månad senare :) så jag tror mycket på detta med stress och försöka att inte tänka på det. Men set är ju så svårt! Så då tror jag man måste hamna där på riktigt. Vet inte riktigt hur länge de överlever. Läser olika överallt. Men iaf 24 timmar känns ju okej. Men har läst upp till sex dagar ( olika på olika personer) så hoppas på sex dagar ;);)
  • miiiiichelle
    Nelly81 skrev 2013-02-09 17:34:33 följande:
     Hej Michelle. Vi gjort utredning o de kan ej finna varför vi ej får barn, tydligen är det 20-30 % av de som startar utredning som de ej hittar anledningen till.  Min kille tyckte utredning var lite jobbig särskilt vetenskapen att det kan vara fel på hans spermier men  provet var bra o min kille blev så stolt o ville nästan hänga upp brevet på väggen, hehehe.  Då ska ni snart på första mötet på utredning, nervöst? Lovar dig att det känns bra att koma igång med den. Hur gammal är du? Själv är jag 31 år så vil ju har barn snart. Berätta gärna hur det första mötet gick. Jo man hör många positiva historier om oväntade graviditeter o hoppet är ju det sista so överger en sägs det :)  Väntar på BIM nu i helgen, tror nog att först kuren ej hjälpte men bara ta nya tag o köra igång med hormonbehanding nr 2. Lycka till hos läkaren!!

Gud vad trist. Nu hoppas jag nästan på något fel så man kan göra något åt det. Haha det tror jag min pojkvän kommer göra om hand spermier är bra :) ja jag är jätte nervös! Men känns skönt att det snart ska komma igång! Fick reda på idag att en till bekant är med barn. Vilket hon blev efter tre månader när de blev tillsammans. Känns surt när man själv sitter såhär! Kan verkligen inte hjälpa att jag blir så fruktansvärt avundsjuk. Min sambo fyller 24 idag, jag 21 på onsdag. Så vi är ju väldigt unga ändå. Och jag vet att många tycker det är för tidigt men det tycker inte vi :) ja kommer berätta :) men det är ju en månad kvar så innan får vi prata om er ;) haha :) hur gick det nu i helgen då ? :) lyckades det eller blir det nya tag ? Kram
  • miiiiichelle

Gud vad skönt thotis90 :):)

Bebiz07; vad sjutton sa dom inte varför dom blev chockade ? Och varför du ska börja på utredning ? Jag ni försökt länge annars ?

• miiiiichelle
    Bebiz07 skrev 2013-02-10 20:36:04 följande:
    Jag har ingen aning varför dem inte sa något :S jag blev stum själv och mådde dåligt för att jag va orolig pågrund av deras beteende och bara att vara på sjukan fick mig att gråta för jag tänkte tillbaka på tiden jag va gravid. Jag och min dåvarande pojkvän försökte senare efter aborten i mer än 1år och inget hände :S och sen nu har jag och min pojkvän försökt i mer än 1år oxå men inte hänt något även att vi prickar på ägglosning och allt. så jag hoppas på  utredning snart

Det är inte okej! Ring och säg att du vill veta vad dom såg! Ja hoppas ni får börja snart!
  • miiiiichelle
    Bebiz07 skrev 2013-02-11 17:33:31 följande:
    jag ska vänta tills dem kontaktar mig och så ska jag även fråga om det .. varje dag går jag runt med smärta/mensvärks/molvärk :( så otroligt jobbet och dåligt mår jag av det.

Tack.. Hur går det för dig ?   

Gör det! Första besöket femte mars :))
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-02-11 19:55:39 följande:
    Karln min har varit tveksam till det här med utredning och nu säger han att han vägrar få prostatan undersökt. Om läkaren vill kolla honom (vare sig det är spermaprov eller få prostatan undersökt) så kommer han att backa. Han säger att vi då får avsluta utredningen och utgå ifrån att det är honom det är fel på. WTF?! Skall jag behöva acceptera det här? Det är okej att läkaren gräver i mitt underliv, men om han måste undersökas säger han tvärnej.

Då får du ju fråga honom om han vill riskera att gå barn lös eller kolla upp? Och sen får ju du ta ställning till det. Min sambo gillar inte heller tanken på att göra det, och framförallt inte Att det kan vara fel på honom.
  • miiiiichelle
    ooemilyoo skrev 2013-02-12 00:06:30 följande:
    Men så kan han väl inte säga!? Vad ledsen jag blir för din skull..:( min man tycker inte tanken av runka i en burk känns okey, men han gör allt för att ska få ett barn.. Om dom så ska va dom som tömmer honom.. Och ett sperma prov är nog obligatoriskt om man ska få hjälp. Så har jag fattat det..:(

Själv går jag och väntar på min jävla mens som plötslig ej behagar att dyka upp!!

Men har du testat dig ?!?!?
  • miiiiichelle

Jaha, det var ju inte kul :(

ooemilyoo skrev 2013-02-13 13:06:07 följande:
    Jag hade ingen ägglossning enligt ultraljudet, så något barn är där garanterat inte..:(

• miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-02-13 12:22:48 följande:
    Här är mensen på ingång. Jag fick bruna flytningar i förrgår (får det alltid 2-3 dagar innan mens), så idag eller imorgon går vi in på 14:e försöket. 

Så får alltid jag med den senaste tiden. Men har aldrig varit så innan i alla år :s. Tråkigt för er! :(
Svar på tråden Fler på utredning ?