Fler på utredning ?
Nelly81 skrev 2013-01-29 21:13:26 följande:
Känner precis igen vad ni skriver, alla runt omkring blir med barn och pratar om hur lätt det är att bli gravid, bah medan en annan har kämpat som en toka i över 2år. Varit på utredning och nu startat pergotime, första månaden och haft ÄL i helgen men gick inget bra då flera omständigheter gjorde att vi inte kunde köra på o försöka göra barn, hade iförsig sex på torsdag o spemierna kan väl leva ett par dygn? Nån som vet exakt? Känner fortsatt press då vi endast har 4 mån till med hormonbehandling innan det blir IVF till hösten, just nu känns det som jag orkar bara inte med allt kring IVF. Åh varför ska endel får har det så svårt o kämpa för att bli gravid!! Vi får alla hålla tummarna och hoppas att år 2013 är det äntligen får tur att får en del av kakanVad har ni för "problem"? Jag förstår precis, har inte ens börjat utredningen och jag är nästan trött på allt som väntar nu. Men fick en bra kommentar av en vän, vars mor försökt med ivf och allt på hennes lillebror. Inget funkade så när de gav upp plussa hon en månad senare :) så jag tror mycket på detta med stress och försöka att inte tänka på det. Men set är ju så svårt! Så då tror jag man måste hamna där på riktigt. Vet inte riktigt hur länge de överlever. Läser olika överallt. Men iaf 24 timmar känns ju okej. Men har läst upp till sex dagar ( olika på olika personer) så hoppas på sex dagar ;);)