• Thotis90

Fler på utredning ?

Karln min har varit tveksam till det här med utredning och nu säger han att han vägrar få prostatan undersökt. Om läkaren vill kolla honom (vare sig det är spermaprov eller få prostatan undersökt) så kommer han att backa. Han säger att vi då får avsluta utredningen och utgå ifrån att det är honom det är fel på. WTF?! Skall jag behöva acceptera det här? Det är okej att läkaren gräver i mitt underliv, men om han måste undersökas säger han tvärnej.

• Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-02-11 20:02:57 följande:

Då får du ju fråga honom om han vill riskera att gå barn lös eller kolla upp? Och sen får ju du ta ställning till det. Min sambo gillar inte heller tanken på att göra det, och framförallt inte Att det kan vara fel på honom.
    Om han väljer att vara barnlös och det visar sig att det inte är några fel på mig finns risken att jag lämnar honom. Jag tänker inte gå barnlös om jag kan få barn!
  • Thotis90

Här är mensen på ingång. Jag fick bruna flytningar i förrgår (får det alltid 2-3 dagar innan mens), så idag eller imorgon går vi in på 14:e försöket. 

• Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-02-13 19:07:13 följande:

Så får alltid jag med den senaste tiden. Men har aldrig varit så innan i alla år :s. Tråkigt för er! :(
    Jag har haft så sen jag fick min mens för första gången, när jag var 11 år. 
  • Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-02-14 19:14:45 följande:
    Hur går det för alla ? Med utredning/ behandling?!? :)
    14 dagar kvar till första besöket nu
  • Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-02-27 14:15:28 följande:
    Första besöket är nära :))
    Vi skall på första besöket imorgon!
    Barnlöshetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-02-28 21:53:12 följande:

Hur gick det ? :)
    Det gick bra :) Vi pratade om hur det känns att ha försökt så här länge och kuratorn gav oss information om hur utredningen kommer att gå till. Det togs blodprover på mig (för att kontrollera hormonnivåerna i kroppen) och sambon fick ett informationsblad om spermaprovet (han måste lämna det någon gång nästa vecka för att de skall hinna analysera det till nästa besök). Nästa besök skulle ha blivit den 28/3, men vi har blivit inbokade redan den 18/3 tack vare en lucka! Skönt att inte behöva vänta alltför länge emellan.

Jag nämnde  det här med HSS-spolning (spolning av äggledarna) och kurator sade att det är högst troligt att jag får göra en sådan  Då är jag nöjd. 
    Barnlöshetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-03-07 09:37:09 följande:
    Hur gick det med proverna ? :)
    Vi får svar på proverna den 18/3 Sambon skall lämna spermaprov idag vid lunch. 
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-03-12 20:01:44 följande:

Vet du hur lång tid det tar på svar på sperma provet ?
    Det borde inte ta mer än en vecka, men det är nog olika beroende på vart man utreds. Sambon lämnade sitt spermaprov den 7/3 och vi får svar på det den 18/3. Vi kan säkert få svar på det tidigare, men här är det standard att man går igenom provsvaren öga mot öga vid andra besöket.
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
Svar på tråden Fler på utredning ?