• miiiiichelle

Fler på utredning ?

Hej ! Jag och min pojkvän har försökt få barn i 13 månader, idag ringde jag för att boka tid för utredning. Den 5 mars ska vi dit. Är otroligt nervös och tänkte att någon annan kanske ska göra detta också ? Eller någon som gjort så man kan prata ut lite.

• Svar på tråden Fler på utredning ?
  • miiiiichelle
    Langtaefterdig skrev 2013-01-15 10:31:51 följande:
    Jag har precis börjat utredning och gjort de första blodproven. Väntar nu på svar... Ska få dem om 1v. Känns supernervöst. Hur känns det för dig?

Skit nervöst! Skönt att man kan kolla upp det hela äntligen. Men vill inte höra att det är något fel! Hur går första mötet till då ? Vad är det för blodprov ? Vad kollar dom då ? Hur känns det själv ? Har du försökt länge ?
  • miiiiichelle

Tack för ditt svar ! :) ja han är nog väldigt nervös inför just det, så går det att lösa så är ju det jätte bra. Något speciellt vet jag inte, undrar ju mer varför det inte funkar för oss ;) och sen om det är något fel, finns det hopp ändå ? Kan bara hitta hur svårt och nästan hopplöst det är för de som har något problem. Har dom sagt något till dig tex att det är bra chanser nu med hjälp ? :)

• miiiiichelle
    Langtaefterdig skrev 2013-01-16 07:41:55 följande:
    Vi har försökt i ca 1 år. Jag har varit på tio tal besök som inte lett nånstans men på oxbackskliniken har jag bara varit en gång. Då gick dom igenom min "historia" men menscykeln, preventivmedel, osv. Sedan kom vi överens att att skulle ta blodprov dag 3-5 i cykeln och dag 21-23. On en vecka ska jag tillbaka och då provsvaren. Då ska även sambon lämna spermaprov. Jag tror att jag inte ha äl så jag hoppas på pregotime. Hur långt har ni kommit?

Oj det lät inte kul med massa besök utan svar! Hoppas du får ut något av blodproven nu då! Vi har försökt 13 månader ringde i måndags, tid den 5 mars... Så lång tid !
  • miiiiichelle
    SarahMB skrev 2013-01-16 10:27:23 följande:
    Dom chanserna ska vara jättebra tror dom, jag tror inte att varken du eller jag har någonting att oroa oss för än, men man blir ju otålig när man längtar efter en bebis, och det inte händer någonting!

Min gyn tror att när min kropp väl fattar vad den ska göra med äggen så kommer jag kunna "föda på löpande band"- som hon så fint uttryckte det ;) hehe.

Men nu kör vi första Pergon, ska förhoppningsvis få min mens på måndag eller tisdag, sen på dag fem ska jag ta tabletterna. Jag känner på mig att det kommer att krävas en kraftigare dos, men jag försöker vara cool-lugn, äta bra, inte så mycket kaffe och alkohol och allt det där man vet man försämra chanserna om man är lite seg i starten från början ;) och mycket vila! Eller nja det är inte så lätt, men iaf 8 h om natten ;)

Det som jag ska göra sen om denna kur inte tar, är att kolla så inte äggledarna är för trånga, det är vad jag vet ha kvar.

Meeeen gyn sa iaf att hon trodde vi hade vår bebis, iaf i magen inom ett år :) Oj vad jag längtar!

När vad det dags för ditt läkarbesök? (Det kommer gå jättebra! Jag hejar härifrån!)

Vad härligt :) då kommer det flyga ut bebisar sen då ;) Gud vad skönt att det är stora chanser ändå, trodde set skulle vara kört. Men då kan du bli gravid redan nu första kuren då?! Tur att man inte levde förr i tiden då hade det nog varit kört. Den femte mars ska jag dit, min sambo ska med men det var bara mig dom skulle kolla första gången sa dom. Är det kanske vanligast att det är fel på kvinnorna ?! Tack ! Jag hejar tillbaka !! :):)
  • miiiiichelle

Är det ärftligt då eller ? för min mor blir gravid om hon tittar på en man känns det som (haha). Min mormor hade problem vet jag men inte vad. Men om man ska vänta till läkar besöket kan du inte missa det helt då ? Förstår precis. Jag hade tänkt på exakt samma sätt och antagligen försökt innan besöket ändå :p hellre två på en gång än inga alls ! ;)

• miiiiichelle
    SarahMB skrev 2013-01-16 17:18:46 följande:
    Jaaa det är ju det ;) det är ärftligt! Men sen fungerar det så iaf som jag har fått det förklarat för mig att iaf min typ av pco minskar med tiden, så att senare när min kropp kommit fram till och fattat vad det är den ska göra, så kommer det gå lättare för mig då i min situation att bli gravid, än en vanligt fungerande kvinna i samma ålder ;)

Min mamma hade det troligen, och min syster har det!

Ojdå, härligt ;) okej då kan jag utesluta det om inte min mamma har det ?
  • miiiiichelle

SaraMB: ja men något är det det bara vet jag. Har alltid sagt att bara för jag vill ha så innerligt, sa så redan när jag var 15. Så kommer det vara något fel. Men du får ju uppdatera om hur det går för dig sen med :):)

Svar på tråden Fler på utredning ?