Fler på utredning ?
Jag och min sambo har gjort en utredning.
Fick konstaterat PCO, inget fel på honom, inga andra fel på mig heller än att min kropp och mina äggstockar inte "fattar" vad dom ska göra ännu.
Min gyns sa att min äggstock är "yngre" än den borde vara och inte riktigt förstår vad den ska göra med alla äggen ;) Låter knäppt men lite rart.
Jag har fått Provera nu för att sparka igång mensen, sen på mensdag fem så ska jag ta Pergotime för att stimulera ägglossningen.
Jag var också nervös, precis som dig, för att inte tala om min sambo om hans resultat, men vi fick ta hans prov hemma, och det tror jag underlättade lite. Om det är möjligt.
De tog prov på sköldkörteln, matsmältning, blodsocker, hur väl min hjärna pratar med resten av kroppen, och sådana prover. Min gubbe tog de bara spermaprov på.
För att underlätta min PCO så kan jag gå ner några kilon i vikt, det kunde göra mirakel sa min gyn. Jag har ca. 8 kilo för mycket, så kan det hjälpa så är det bara att ligga i. Jag är snart 26 år och min sambo är snart 27, så ålderna är ju bra, men ändå ska det till att krångla.
Är det någonting specifikt som du undrar över?
Det kommer gå bra för er!!
Stort lycka till!
Kramar