• Anonym

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

Trist sits.

• Anonym

"pappan" till mitt barn gjorde likadant.
    Jag tycker att det är skandal hur lite underhåll den andra föräldern behöver betala, borde vara minst det dubbla, MINST.
    Dock så har pappan till mitt barn kommit på nu efter snart två år att han är intresserad av kontakt med barnet och vi har i dagsläget en bra och sund relation med varandra :) 
    Men hoppas att du åtminstone lyckas stämma honom på mer pengar, tycker att det är helt rätt! 

• Anonym

Jag hade nog gått för gratis rådgivning om jag vore du sen hade jag fört mitt mål vidare själv, onödigt att ruinera dig själv om du redan har ont om pengar. Förhoppningsvis leder det iaf till att du får någon summa. Lycka till!

• Anonym
    Queenie70 skrev 2013-01-13 17:42:08 följande:
    Om vi ponerar att du skulle lyckas stämma pappan på pengar så kan ingen tvinga honom att ta barnet på halvtid så du skulle ändå sitta med barnet på heltid. Ingen kan tvingas att fysiskt ta hand om sitt barn, även du kan välja att lämna bort barnet. Och barn under tre år ska ändå inte ha varannanveckasboende.

Det är väl klart att man inte kan stämma honom på pengar! I sånt fall skulle alla ofrivilligt ensamstående göra detta. Man kan dra det till rätten som kan döma honom till tid med sitt barn. Men han kan vägra ändå. Jag vet inte om det finns straff för detta? Är det nån som vet? Tror inte det? Sen IOM att han inte vill är det förmodligen bäst för barnet att inte var hos nån som inte vill. Hur blir behandlingen då? Inget vidare skulle jag tro. Skulle hellre försöka bygga upp ett nätverk, försöka hitta barnvakt mm. Förstår behovet, men tycker att fokus är fel: att han slipper undan. Hans förlust, din vinst. Vill hans föräldrar umgås med sitt barnbarn ibland? Vill dina? Vill nån annan?
  • Anonym
    TrendyFarsa skrev 2013-01-13 17:51:24 följande:
    Ja, och detta är åt HELVETTE!!! Ingen ska tro att jag anser något annat och är man två om att göra barn och inte sedan kan leva tillsammans så ska båda ta sitt ansvar för barnet!! Men att tro, som TS att lösningen är att "Stämma" exet och tvinga barnet att vara hos någon som inte vill veta av barnet är ju sanslöst dumt tänkt. Att sedan (några ) puckon sitter och hejar på TS på sin nya väg mot undergången, det är ju bara skrämmande.
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 13:58:53 följande:
    Jag har ensam vårdnad. Vill ha gemensam vårdnad och växelvis boende för barnet men "pappan" vägrar. Ett barn har två föräldrar och när man bestämmer sig för att skaffa barn är det ett gemensamt åtagande och i vilket det ingår en implicit överenskommelse att man ansvarar för halva barnet var. Jag skulle aldrig skaffat barn med "pappan" på premisserna att jag blir barnets enda förälder.

Men du har väl fått ensam vårdnad av en anledning då kan man inte komma sedan och kräva en massa faktiskt det skulle du tänkt i genom från början
  • Anonym
    Anonym (ensam) skrev 2013-01-13 18:06:47 följande:

Just därför kan hon få igenom _högre underhållsbidrag_.
    Helt omöjligt eftersom inte Ts har tänkt stämma för det utan för avtalsbrott... Sen måste man har högre kostnader än ett "normalt" barn har för att få igenom högre underhåll. Att Ts valt att arbeta deltid är hennes val, inget tvång bara för att man får barn.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-13 17:59:02 följande:
    Det är väl klart att man inte kan stämma honom på pengar! I sånt fall skulle alla ofrivilligt ensamstående göra detta. Man kan dra det till rätten som kan döma honom till tid med sitt barn. Men han kan vägra ändå. Jag vet inte om det finns straff för detta? Är det nån som vet? Tror inte det? Sen IOM att han inte vill är det förmodligen bäst för barnet att inte var hos nån som inte vill. Hur blir behandlingen då? Inget vidare skulle jag tro. Skulle hellre försöka bygga upp ett nätverk, försöka hitta barnvakt mm. Förstår behovet, men tycker att fokus är fel: att han slipper undan. Hans förlust, din vinst. Vill hans föräldrar umgås med sitt barnbarn ibland? Vill dina? Vill nån annan?

• Anonym

På vilket sätt tror TS att hennes agerande kommer främja faderns kontakt med ungen i fråga han lär förmodligen hata dig och på köpet ungen om du försöker driva en process mot honom som du förmodligen aldrig kommer vinna. Det bli med andra ord bara förlorare i din iver att hämnas.

• Anonym
    sirisdotter skrev 2013-01-13 18:21:07 följande:

Vårdnadsbidrag?
    Du orkade inte läsa rättelsen i inlägget under där hon skrev att det förstås skulle stå underhåll och inte vårdnadsbidrag?Obestämd
Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!